Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dock connector på iPod

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte idag en högtalare som jag skall ha till min ipod nano 2g i sovrummet.
Tyckte denna från Siba hade ett bra pris på 289:-, PSi 80 Limited Label DATAHÖGTALARE 2.0 Köp produkten billigt pÃ¥ nätet och i SIBAs varuhus.

Nu är det så att eftersom kontakten på min ipod sitter lite på sidan så verkar den inte passa utan tar emot lite på sidan i plasten, det är inte mycket.

Så min fråga är om det är samma kontakt på alla ipods, isåfall kan jag ju bara skrapa bort lite plast på sidan eftersom den är precis vad jag vill behöver.
Annars lämnar jag tillbaka den, känns bara segt att ens behöva åka tillbaka och lämna tillbaks en produkt för dom pengarna.

/ Jimmy

  • Medlem
  • Storuman
  • 2007-01-04 10:23

Det bör nog funka eftersom nanon är betydligt mindre än de större iPodarna.. Annars verkar det ju finnas AUX på den när det står att man också kan ansluta andra mp3-spelare till den..

Ja, det finns en 3,5mm ingång på baksidan så det är inga problem. En av anledningarna till att jag köpte den var just att det är så mycket smidigare att bara trycka dit den på kontakten.

Men jag skall ta och fixa till den så att jag kan få dit den.

Tack för svaret.

Tog kniven nu när jag kom hem och det räckte att bara skrapa bort en liten bit plast.
Fungerar kanonbra, tom laddar ipodden när den sitter i högtalaren.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2007-01-06 00:03

Vad bra, hehe..

1
Bevaka tråden