Hej hej alla!
Var nog en lite kryptisk rubrik men det skulle ta flera rader att förklara vad jag menar!
Jo! Det är så att jag införskaffade 2 Macpro's för dryga vecka sedan och för att göra livet enkelt för mig köpte jag även en Monitor/mus/keyboard/ljud/ja, allt - Switch som kopplas till båda mac'arna och sedan till en liten 15" lcd.
Mitt problem är att så fort mac'en(arna) får för sig att sätta sig i viloläge...Då kan jag inte väcka dom! Var jag än trycker på och hur mycket jag än rör musen så vill den helt enkelt inte vakna!
Jag har satt alla settings som jag sett för ström/skärmsläckare och dylikt till 0, dvs. ingen skärmsläckare, hdd'n sätts aldrig i vilo läge m.m m.m. Men de vill fortfarande gå i viloläge efter..ja, jag vet inte riktigt hur lång tid det tog vid det här tillfället (eftersom jag då jobbade med en annan Mac) men jag kan helt enkelt inte väcka datorerna!
Hittade en tråd som sträcker sig tillbaka till 2001 men det var nog inte aktuellt att återuppliva den för att kanske få svar på min fråga.
Är den någon här på forumet som har haft liknande problem och vet hur man löser detta på ett väldigt smidigt sett?
Häslningar,
Kenneth M