Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
vi har bytt tryckeri och tidningen jag jobbar med måste levererars i separata pdf-filer. varje sida måste alltså vara en pdf. tidningen är på ca 200 sidor vilket blir en jäkla massa exporterande om man ska exportera varje sida för sig.
jag vet att en del använder PDFLab som delar upp pdfer efter att man gjort dem som vanligt, men det tar ju en massa tid när man jobbar med riktigt tunga filer.
så jag undrar om någon har erfarenhet av pluginen (?) MadeToPrint? Vad jag förstår kan man om man använder MadeToPrint exportera uppdelade pdfer direkt från InDesign. Har jag rätt? och är det nåt att ha?
hjälp mig snälla.
MadeToPrint är en underbar plugin både till Quark och Indesign.
Den hanterar både enkelsidor och hela tidningar på en gång.
Det finns en flik där man säger till att man vill ha "single page".
Ta hem demon och testa, behöver du hjälp med inställningar skriv en rad så får du hjälp. (MadeToPrint kan vara lite ologiskt första ggr man startar det, sedan kan man inte vara utan det.)
tack! jag har installerat det nu men förstår inte hur man ser om det fungerar. eller jag förstår inte ens hur det fungerar.
vore hemskt tacksam för lite hjälp.
tack snälla. jag har hittat lite inställningar där jag ställt in rätt pdf profil och så, men sen har jag ingen aning om vad som ska göras. hemskt snällt av dig.