Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari slutar spara och fylla i lösenord

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft ett problem på sistone som jag försökt googla men inte hittat något om. Safari har helt plöstsligt slutat fylla i och spara lösenord på vissa sajter.

Det har alltså fungerat förut men nu gör det inte det längre. Det är bland annat sajter jag själv utvecklar så jag vet att jag inte ändrat på login-forumläret.

Jag har inte missat att kryssa för Safari -> Inställningar -> Autoformulär -> Användarnamn och lösenord. Det fylls fortfarande i på andra sajter.

Jag funderar på om det kan vara någon inställningsfil som blivit korrupt. Eller om det kan vara så att det är problem med min nyckelring. Eller att det på något sätt blivit "fullt", dvs att man bara kan spara en viss mängd användarnamn och lösenord.

Någon annan som har (eller har haft) detta problem?

Jag har även kört Nyckelringsreparation i Nyckelhanteraren men det hittades inga fel på någon av mina nyckelringar.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-11 15:05

Greasemonkey eller bookmarklet är ett säkrare val. Då behöver du bara minnas ett lösenord.

http://www.xs4all.nl/~jlpoutre/BoT/Javascript/PasswordComposer/

Puckovarning på mig idag. Jag hade någon gång lyckats välja "Aldrig för den här sajten" när man får frågan om att spara lösenord.

Jag kollade faktiskt igenom de sparade användarnamnen i inställningar, men missade att listan sorterade domännamn rakt av och jag hade inte använt www. Men nu hittade jag domänen i listan och mycket riktigt, där stod "Spara aldrig lösenord". Jag raderade det och då gick det att spara lösenord för den sajten igen.

Ursprungligen av wmli:

Greasemonkey eller bookmarklet är ett säkrare val. Då behöver du bara minnas ett lösenord.

Well, jag behöver bara minnas ett lösenord när de sparas i nyckelringen, eller hur? (Greasemonkey är dessutom bara för Firefox sist jag kollade.)

1
Bevaka tråden