Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalibrera skärm i Windows, Macbook/Pro, Bootcamp.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försökte få svar i Bootcamp-delen av forumet så jag försöker här också. Är det någon som har kalibrerat sin skärm i Windows på en Macbook/Macbook pro? Jag använder Bootcamp för att köra Windows.

Vart ställer jag in ljushet och kontrast? Den har ju ingen separat skärm så det måste ju göras någonstans i operativsystemet antar jag. Jag använder Adobe Gamma för att kalibrera den.

Tacksam för svar för jag börjar bli riktigt behövande nu.

kan inte profilen från osX kalibreringen funka i windows också. annars har jag ingen aning
om du använder en hårdvarukalibrator alltså typ en i1 color från gretagmacbeth.

Kanske funkar.
Jag har funderat på att skaffa en hårdvarukalibrator men har inte riktigt pengarna. Men om jag måste så får jag väll ta och göra det.

Någon annan som vet hur man kan göra för att ställa in kontrast?

Kom på att macbook pro kör ati grafik kort. Man borde kunna installera drivisarna och ATI Control center (inte hundra på namnet). I det programmet vet jag att man kan ställa kontrast och så vidare. Jag brukar köra moddade drivrutiner i windows, se
www.omegadrivers.net

läs igenom instruktionerna för hur man ska installera, inte så svårt men man måste ta bort de gamla drivrutinerna innan. Hoppas det kan hjälpa dig.

Vet inte hur grafikchippet i macbooken fungerar men borde finnas ngt liknande. Titta under egenskaper för bildskärm >>sista fliken, där man ställer upplösning>> avancerat. Där finns fyra eller fem flikar utan drivrutiner men om man har rätt drivrutiner installerade så finns där många fler flikar där man kan göra en massa inställningar.

1
Bevaka tråden