Skicka tillbaka min Macbook på grund av döda pixlar på skärmen, och leverantören av datorn (när jag fick den) var UPS. Inga problem alls.
Den nya Macbooken skeppas av TNT och beräknad leveranstid var den 10:e Januari. Nu kom TNT den 5:e, och det är ju bra att de kommer snabbare än beräknat, dessvärre var jag inte hemma då. Nåväl, ser på trackern att de varit hos mig (var hemma hos mina föräldrar) och ringer genast upp TNT för att avtala ny tid. Vi avtalar idag, Måndag.
Ingen dator dök upp, så jag ringde till TNT:s kundtjänst och frågar vänligt var den håller hus. Hon ringer runt och kollar lite och har då fått som svar från ansvariga att dom är klara med alla leveranser för dagen. Dom påstår att dom varit ute med datorn, men min flickvän har varit hemma hela dagen, och från klockan 12 har även jag varit hemma utan att dom varit här. Tjejen var hemma just för att dom skulle komma idag. Hon på kundtjänst påstår att dom kanske inte kom in på grund av portkod, och det är sant, jag har portkod här. Men det finns en ringklockan med mitt namn på precis jämter koddosan, och det är väldigt svårt att inte se den. Jag påpekade även för tjejen på kundtjänst att inga andra fraktbolag har problem att ta sig in genom att trycka på ringklockan, men TNT verkar ha grova problem med detta. Dock i en vänlig ton, då det inte tjänar nånting till att skrika och gasta på dem.
Alltså, jag förstår inte varför de inte bryr sig om att kolla om de kan komma in på nåt sätt utan bara åker vidare, är de inte intresserade av att köra ut sina försändelser och bli av med dem?
Jag blir så jävla trött på dem, det är inte första gången TNT strular och med tanke på antalet trådar om TNT här på forumet så verkar de ju inte vara alltför populära.. Varför använder sig inte Apple enbart av UPS som är så mycket bättre än skit-TNT?