...ingen som tyckte att användarvänligheten för iPoden i iPhone är lite bortglömd? Svårt att avgöra innan man hållt i den, men är smått skeptisk till multitouchen då det kommer till spelarläge. Åtminstone på en helt plan yta.
Jag använder min iPod galet mkt, och stora delar av tiden ligger den i jackfickan då jag ska nånstans, är ute och går osv. Då jag ändrar låt gör jag det genom att "känna" mig fram på den - med en hand så klart. Att ta fram den varje gång är "för mkt jobb"...
Hela grejen med multitouch verkar super, men i detta fallet kommer det med största sannolikhet att sakta ner (läs: sakta ner, inte totalförstöra) för den som bytar låt ofta, spolar mkt osv. Jag är i det facket, och är helt ärlig lite "orolig". Hela grejen med iPhone var ju att man (oftast) ska kunna slippa behöva ha både en iPod och telefon med sig var man än går (åtminstone då man inte känner att man behöver hela sitt bibliotek med sig).
Hur som helst, iPhone verkar otroligt bra i televäg och smartphone, men känns lite som ännu en, dock mkt mkt bättre smartphone + inbyggd grym mp3spelare - inte en manick som inkluderar allt. Inte ännu iaf.
Om man jämför med det första släppet av iPoden så har den förbättrats och utvecklats otroligt mkt. Nu kan bara hoppas att det samma händer med iPhone - fast SNABBT. Och självfallet att Apple utnyttjar iPod-delen till fullo, annars kommer det komma flertalet liknande telefoner av antagligen liknande kaliber.
I övrigt hoppas jag att spolningsfunktionen på iPoden är kvar och att man bara struntade i att visa upp den, trots att dem visade betyg och volym.
Så klart är det kärlek vid första ögonkastet, och ett självklart köp - men helt ärligt hade jag nog förväntat mig lite mer på ett par punkter...