Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Autorouter i Eagle

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-01-11 14:08

Jag har börjat pilla lite i Eagle nu och gjort ett par fina scheman, men jag är urusel på att designa kretskort så jag blev glad när jag hittade Autoroutern. Men! Problemet är att Autoroutern automatiskt gör fler lager och jag vill bara ha ett lager. Finns det någon inställning som gör att den begränsar sig till bara ett lager?

Annars, har ni några bra tips på vad man ska tänka på när man designar kretskort? Vore najs

Öppna Design Rules, under fliken Layers skriver du 16 i fältet Setup, då får du bara bottenlagret.

• Medlem
  • 2007-01-13 04:31

humm....verkar inte fungera. nu säger den bara "can't route a deactivated layer: 1 (top)". är det något jag borde ställa in i autorouter setup?

och, ja, jag är medveten om att klockan är halv fem på morronen

Det kan vara jag som minns fel. Kör du gratisversionen? Antalet lager är nog begränsat i den, jag har inte tillgång till Eagle på den här datorn men du kan ju testa dig fram. Gissar att den klarar två lager, kanske fyra. Om du minns vad som stod i setup innan du ändrade så vet du vilka lager som finns.

edit: det går naturligtvis att kolla på annat sätt men som sagt kan jag inte det i huvudet utan programmet framför mig.

• Medlem
  • 2007-01-13 22:58

Jag kör gratisversion, ja. Jag fick till en helt OK kretskortslayout på en dubbel LFO (baserad på ASM-1ans LFO). Vore kul å prova om den funkar

1
Bevaka tråden