Ja, jag har en Airport Express. Det är alltså ganska troligt att problemet ligger i drivisarna för Airportkorten snarare än routersidan, men som du sa att det fungerade o upg firmwaret i routern så kan det ju vara ett problem på båda sidor som ställer till det.
Vad du nu fick i din nya firmware kanske var lite draft-n stöd i nån form, WPA kanske har uppdaterats i nån mån i chipseten som routers har svårt o hantera utan rätt fw.
Min Airport Express är inte konstig mot vissa domäner utan snarare så kan jag inte köra WPA/2 överhuvudtaget från min MB C2D mot denna. Yttrar sig med att jag 1. inte ens får WPA2 som alternativ på datorn fast jag valt det på expressen och 2. att när jag ansluter med WPA istället inte kommer någon vart samt att anslutningen blir instabil och stallar datorn till o från. Körde som sagt in WEP och det fungerar utmärkt.
Förresten, detta gjorde jag innan jag installerade senaste Airport upg som kom i software remote till datorn, kanske ska pröva ikväll igen med WPA/2 o se om det funkar bättre nu.