Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Osynlig process maxar CPU?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tyvärr alltså, kan basic navigering i terminalen och typ fyra kommandon. Men jag tror inte jag har svårt att lära mig. Ska jag först mounta disk-imagen, och sen söka upp installeraren däri?

Macam är endast att man lägger macam.component i library/quicktime, men nästlar det sig in nån annanstans trots att man tagit bort den?

Ny dog musen också, sitter på usb-porten, startade om och så funkade den. Stärkande info?

För övrigt hittade jag com.ecamm.ichatusbcam.plist i /anv/library/preferences - har den någon effekt på det hela? För mig känns det bara som en oskyldig inställningspanel. Är det okej att bara tabort den ur mappen? Eller är det risk för bugg då?

Nu har jag problemet i ett nötskal:

När jag DRAR UR en USB-kabel (typ mus) får jag maxad CPU (utan synlig källa bland processerna). Problemet löses av logut och login, och kräver alltså inte omstart.

Ursprungligen av Galatrox:

Hej!

Stundom börjar min fläkt köra på min PB15" och när jag då kollar aktivitetskontroll är processoranvändingen maxad (ca 40%system, 60%användare) men INGEN PROCESS eller dessa ihop ser ut att orsaka problemet.

Trots att jag stänger alla program ligger pressen kvar och bara en omloggning kan nollställa det. Datorn är inte låst, men alltså maxad av nån osynlig kraft - känns faktiskt som ett virus. Det uppkommer kanske varannan dag eller så.

Nån som vet hur man hittar osynliga processer eller trådar?

Jag tror du får bättre svar om du skapar en egen tråd för detta. Jag svarar dock här ändå.

Med 99,99999999% säkerhet kan jag säga att det INTE är ett virus. Sannoliken att det skulle vara ett virus är så liten att det inte ens ger utslag.

Nån får gärna rätta mig men så vitt jag vet finns inga osynliga processer eller trådar. Har du ställt in Aktivitetskontrol att visa Alla processer så är det det den visar.

Sortera Aktivitetskontroll i % processor. Nåt program/process måste det vara som tar CPU.

Bevaka tråden