Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kan Apple TV som inte FrontRow kan?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad kan man göra med med Apple Tv som jag inte kan göra med FrontRow?

Dom är nog precis likadana skulle jag tro..

Men vad folk inte förstår alltid, är att Apple försöker inte säga att Apple TV är bättre är Front Row på macen, apple står för att livet ska vara enkelt och smidigt. man ska slippa dra kablar mellan datorn och teven, man ska slippa använda musen och tangentbordet, det ska vara Enkelt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-15 08:55

Ponera följande scenario:

Man har en Mac, en @TV och en ny AirPort Extreme med en fet USB-HD där man lägger hela sitt filmbibliotek.

På Macen kan man i iTunes länka till sina filmer på nätverksdisken.
@TV borde då kunna också visa upp filmerna även när Macen är avstängd? Kommer den att synca över länken till filmen eller måste den kopiera över filmen till sin egen lilla HD?

Vad tros?

Ursprungligen av DaWolf:

Ponera följande scenario:

[1]Man har en Mac, en @TV och en ny AirPort Extreme med en fet USB-HD där man lägger hela sitt filmbibliotek.

[2]På Macen kan man i iTunes länka till sina filmer på nätverksdisken.

[3]@TV borde då kunna också visa upp filmerna även när Macen är avstängd?

Kommer den att synca över länken till filmen eller måste den kopiera över filmen till sin egen lilla HD?

Vad tros?

Jag ser inte varför 1&2 borde leda till 3?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-16 08:16
Ursprungligen av Hagelin:

Jag ser inte varför 1&2 borde leda till 3?

Nej, det är det som är min fundering - kommer Apple TV bara att kunna spela sådant som ligger på dess hårddisk när dess "sync-dator" är avslagen eller kan den även då komma åt externa länkar på tex en nätverksdisk.

Men just nu kanske man bara kan spekulera i sådant?

Ursprungligen av DaWolf:

Nej, det är det som är min fundering - kommer Apple TV bara att kunna spela sådant som ligger på dess hårddisk när dess "sync-dator" är avslagen eller kan den även då komma åt externa länkar på tex en nätverksdisk.

Men just nu kanske man bara kan spekulera i sådant?

"Update: Apple has confirmed that [...] AirPort disks are not available to Apple TV"

MacDevCenter: AirPort Disk: Easy Network Storage

Om inte AirPort disks funkar så lär inte andra nätverksdiskar funka. appleTV kommunicerar med iTunes för att få reda på vad som finns i biblioteket. Om inte iTunes finns tillgängligt så finns inte filerna i biblioteket tillgängliga, oavsett var de är lagrade.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-16 08:34

Hmm, synd.

Men har inte @TV en egen hårddisk som den kan köra ifrån utan dator. Och i så fall borde den väl kunna använda bibliotek som ligger på hårddiskarna som är anslutna till airport och således fungera utan datorn igång.

Annars verkar ju hela idéen med en datorlös produkt lite knepig. För om det enda den gör är att spela upp video som kommer från en dator så fyller den inte så stor funktion. Då är det ju bara att föra över en videosignal från datorn trådlöst så kan man använda samma fjärr och ha samma funktioner utan att använda @TV???

Eller har jag missat hela grejen?

Apple TV verkar inte vara nån grej att satsa på enligt mitt förmenande!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-17 10:09

Man ska nog se AppleTV som en iPod som man kopplar till sin TV.
En iPod som kan spela upp HD-material samt strömma film, musik och bilder från andra Macar samt från Internet. Det är nog så Apple har tänkt sig konceptet.

mmm säkert är det så... jag hade kunnat tänka mig en atv utan tvfunktioner ^^ typ... 40gb hd som automatiskt syncar med itunes typ...

Jag begriper fortfarande inte vad som skiljer mot FrontRow bortsett från att det går trådlöst?

Nu hade IDG det först testet av Apple TV och slutresultatet var att dom avrådde från köp.
Bla ansåg dom att hårddisken var på tok för liten.

Här är testet: http://macworld.idg.se/

Ursprungligen av Sventa46:

Jag begriper fortfarande inte vad som skiljer mot FrontRow bortsett från att det går trådlöst?

Nu hade IDG det först testet av Apple TV och slutresultatet var att dom avrådde från köp.
Bla ansåg dom att hårddisken var på tok för liten.

Här är testet: http://macworld.idg.se/

AppleTVs Backrow vs OS X Frontrow

Backrow har ingen DVD funktion, (för att AppleTV itne har någon dvd spelare) det har Frontrow .

Frontrow har ingen möjlighet att göra grafiska plugin till interphacet . det har Backrow .

i övrigt kan dom sprecis det samma ..

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-04-06 18:55

Allt hackande av AppleTV tyder på att det borde komma fler funktioner senare. Man borde t o m kunna lägga vanliga Mac Os X på den för att kunna köra direkt utan en mac bakom. I sånna fall så är den mycket billigare än en mac mini och hur många är det som inte redan har en dvd-spelare?

Vad är grafiska plugin för nåt?

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-04-10 18:18

Ingen DVD?! Shit vad trist..

1
Bevaka tråden