Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DSL problem i frankrike

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har fått min svärfar att Switcha över julen. Kör en MacBook. När han nu har återvänt hem till frankrike visar det sig att Wanadoo.fr har en DSL lösning med ett USB-modem från Sagem, dvs han kör inte via Ethernet. Har Nu försökt hjälpa honom via telefon utan resultat men hittar ingen lösning. Modemet är inkopplat men datorn hittar det inte etc etc. Sista utvägen är att skicka honom till Wanadoos butik och få dem att ge honom ett riktigt DSL modem så han kan ha en trådlös router. Under tiden skall jag få igång hans uppringda förbindelse.
Tacksam för all hjälp (börjar höra kommentarer som att PCn funkade ju i alla fall
/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-13 20:59

Det är väl som sagt bara att prata med Wanadoo och be att få ett riktigt modem, eller i värsta fall köpa ett själv.

Håller med dig. Har skickat honom till butiken för att få ett riktigt modem med Ethernet anslutning så jag kan installera en trådlös router. Förstår inte varför man lancerar ett USB modem via DSL överhuvudtaget.
Återkommer med svar så fort vi pratat med Wanadoo.

1
Bevaka tråden