Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Must have tillbehör?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare, ska få en iPod video 30 gb när jag fyller år O:-)
Och jag undrar, vilka tillbehör till iPoden är sånna som jag verkligen behöver ?

*såg nu att det fanns ett ipod tillbehörs forum, flytta gärna dit om det behövs *

Senast redigerat 2007-01-15 20:11
  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-15 21:05

ett fodral av någe slag är alltid bra. nya hörlurar, de medföljande suger. an laddare så du kan ladda den när du inte har en dator tilljänglig. det är väl dom viktigaste sen finns det hur mkt. mer som hällst om du råkar ha pengar över sen:P

  • Medlem
  • 2007-01-15 23:18

Det finns allt från toalettpappershållare med inbyggd iPod docka och högtalare, till ficklampa och laserpekare. Men det är som troy100 säger att ett par bra hörlurar inte dumt att investera. En iPod docka plus fjärr är inte heller dumt. Någon form av FM-sändare är också väldigt användbart, jag har en Airplay som jag använder i stort sätt varje gång jag kör/åker bil.

Okej fodral sa du, har sett det där invisible shield, är det nåt o ha ? Sen fm sändare, är airplay bra eller finns det bättre ? Mer förslag

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-16 15:44

Jo IS är bra, då slipper du repor och ett klumpigt fodral. airplay har ja inte testat så den vet ja inte hur bra den är, men ja vet att griffin iTrip är bra, den har starkare fm-signal (vet inte om den är laglig i sverige, för de tillåter ju bara sändare med max 50 nanowatt) en de vanliga iTriparna så att det blir bättre ljud och lite dyrare.

Ursprungligen av troy100:

Jo IS är bra, då slipper du repor och ett klumpigt fodral. airplay har ja inte testat så den vet ja inte hur bra den är, men ja vet att griffin iTrip är bra, den har starkare fm-signal (vet inte om den är laglig i sverige, för de tillåter ju bara sändare med max 50 nanowatt) en de vanliga iTriparna så att det blir bättre ljud och lite dyrare.

Hmm jag har en Griffin iTrip. vadå hur många nanowatt? nyfiken.

FMsändare till bilen! det är perfekt, inga mer cd-skivor som svämmar över handskfack, cdhållare mm mm. Se upp för den där iTripen med arm dock, eller se tills åd en passar din bil bra. SJälva armen är stabil, men det blir för tungt för själva kontakten i bilen så det är ingen höjdare. Kika på iLink också, då slipper du FM utan kan koppla direkt till stereon. Dessutom en ordentlig hållare medföljer.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-02-11 17:28

Jag tycker det känns som att ipoden har rätt många "must have" tillbehör. I mina ögon verkar dom ha räknat med att dra in stålar även där och vara snål från början. Radio till exempel - varför inte ha det från början - eller line-ingång, som flera av konkurrenterna har?

Att det sedan inte ingår en laddare, så man kan ladda direkt ur vägguttaget tycker jag nästan är oförskämt dåligt och likaså itunes på CD, så man slipper ha internet. Sen tycker jag det hör till god ton att ha med en svensk instuktionsbok också.

Att laddare till vägguttag och kablar för att koppla till stereo saknades blev jag grymt besviken och förvånad på. Istället blev det 995 till för kitet med docka, fjärr, kablar *och* laddare för vägguttag.

Är i Hongkong nu och här köper man IPOD absolut minst 30% billigare än hemma. Det gäller om man inte orkar vill pruta utan går på motsvarande SIBA/ON-OFF osv.

1
Bevaka tråden