Jag är en macanvändare sedan födsel, har köpt PC två gånger och sålt båda inom två månader. Tål det inte. Men det är inte förrän på senare år jag börjat erkänna för mig själv att det finns brister med Mac.
Och en STOR brist är att Mac ALLTID är sämre i nätverk. Antingen är det sant eller så er det något med min energi som får nätverk på Mac att sega ner.
Vad jag än gör i OSX går MKT snabbare i både Vista och XP på samma dator. ALLT som har med nätverk går snabbare på Windows helt enkelt. Vare sig det är ethernet, trådlöst, bluetooth you name it... Vad det beror på? Inte en aning. Är det mig? Alla OSX inställningar är standard, alla XP-Vista inställningar är standard... Något jag ska ändra? Finns det en Network-Speed-Bar jag kan dra upp till 100% från nuvarande 50%?
Tills någon ger mig en lösning som gör att min 25,000:-Mac går lika fort i nätverk som en 3,000:-PC så är jag av den bestämda åsikten att PC är bättre på nätverk (i hastighet). Och säg inte "kör bootcamp" eller "kör parallels" för det duger inte.
Ni kan svamla hur mycket ni vill om applikationer och underliggande OS, I dont care. Its slow as shit over here!
Oh, and by the way. Varför fick jag upp till 1,8MB/s (inte Mbit) när jag laddade ner från vissa Hotline (ja, Hotline) servrar för MÅNGA år sedan när bredband först började dyka upp? Varför kan jag inte få det längre? Det gör ingen skillnad vilket protokoll jag använt, det var många år sedan jag kom över 1mb/s på en Mac. Och jag laddar ner mycket filer vill jag lova.
Suck... Alltid ska det finnas något som är sämre på Mac som man ska försvara sig mot inför PCanvändare "Varför går det så sakta?" -"Uurhm... Jag sitter bakom en brandvägg" eller "Placera valfri lögn här"
Eller vad sägs om "Varför accepterar du inte videokonversationen Zaphod?"
-"Urhm... Jag kör en mer slimmad enklare MSN-client, jag har stängt av stödet för videokonvo"
Jag verkar bitter, men tro mig, jag älskar fortfarande min Mac, och det ska mycket, MYCKET, till fortfarande för att få mig till att gå över för gott.