Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nano 8gb G2 tjuter!!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-01-16 00:27

har precis köpt ny nano, blev en 8gb,
hade en 1gb innan,
efter lite pillande märkte jag att den tjöt rätt starkt,
lät som tinnitus, så ja stängde av den å då va tjutet borta, satte igång min andra nano G1
inget tjut där inte.

Frågan är om alla tjuter eller om det är fel på min?
(ja kan vara 2-3m ifrån å höra, iofs när man ska sova men ändå)

EDIT: såg att det var ett känt problem, men hjälper det att lämna in den?

Min tjuter också, har en 8GB jag med.

Min tjuter dock inte lika högt som din verkar göra, ett känt problem sa du? Är det något som är fel, eller går detta på garantin tror du?

Lust att berätta var du såg att det var ett känt problem?

//MVH Robin

Ursprungligen av Berger:

Min tjuter också, har en 8GB jag med.

Min tjuter dock inte lika högt som din verkar göra, ett känt problem sa du? Är det något som är fel, eller går detta på garantin tror du?

Lust att berätta var du såg att det var ett känt problem?

//MVH Robin

Min tjuter/piper också lite. Hör dock inget på typ 40 cm avstånd. Lite störande är det dock faktiskt. Hade varit välpdigt intressant att höra om det är ett reklamerbart problem!

Tjena igen.
Hittade detta inägg på apple.com/se. Kan vara värt att testa kanske?

"I myself have had this problem. i have almost fixed it but its not completely gone. go to itunes (7.0.2) click on the "Help" tab then click on the "check for updates" tab. download firmwire 1.1.1 onto your iPod nano and for some people it took the very irratating noise away and for others, like myslef, lowered the noise so i can only hear it about 1/2 an inch away "

Skall själv testa ikväll!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-01-17 22:19

ja såg samma sak, och det hjälpte faktiskt, ljudet var inte borta men mycket tystare.

Funkade inte för mig. Antar att min spelare redan lät "lite"-

Teori: 2g är 25% ljusstarkare. Kanske har apple helt enkelt krämat på displayen, vilket leder till missljud (tydligen har vissa telefoner samma symtom) och vad updaten gör är helt enkelt att den sänker ljusstyrkan och därmed missljudet?

Apple borde om så är fallet helt enkelt lägga in en update som la till en "displayljusstyrkemeny".

1
Bevaka tråden