Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra skydd till iPod video for ett aktivt liv

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej jag undrar om ni vet nått bra skydd som passar ipod video.. De krav jag har är att skyddet /fodralet ska vara av god kvalité samt vara anpassat för ett aktivt liv.

Jag vill inte ha ett plastigt fodrat eller nån skyddsfilm.!!

MVH

  • Medlem
  • 2006-10-10 12:25

Jag är också intresserad av att hitta en självhäftande plast eller film för att skydda skärmen.

Ursprungligen av hpen:

Jag är också intresserad av att hitta en självhäftande plast eller film för att skydda skärmen.

Ok, har du kollat länkarna till webshopperna som finns i en sticky här i forumet.

Ursprungligen av PizzaLennart:

hej jag undrar om ni vet nått bra skydd som passar ipod video.. De krav jag har är att skyddet /fodralet ska vara av god kvalité samt vara anpassat för ett aktivt liv.

Jag vill inte ha ett plastigt fodrat eller nån skyddsfilm.!!

MVH

Alltså, aktivt liv kan ju innebära olika.
Jag tycker silikonfodralen ger bra skydd på två sätt:

1. Mot repor(det är ju heltäckande.
2. Mjukar upp stötar och fall en hel del.

När du säger "inte plastigt" kommer jag dock att tänka på de aliminuim-cases jag sett.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-25 20:31

Finns ju såna där fodral till iPod Video som man sätter runt överarmen, bra att ha när man far ut och springer eller så.. Såg nårga fina varianter på Apple Store --> www.apple.se/store

det finns gummi övettäcken som skyddar mot stötar men kanske inte så bra om man ramlar med den i ficka..:rolleyes:

  • Medlem
  • 2007-01-05 23:46

Contour Design Showcase video
contourcase.com | showcase video

Jag är mycket nöjd med mitt, har använt det i ett år och iPoden finns alltid med i bältet., Har tappat iPoden i golvet flera gånger utan skador. Mitt gamla silicon-skal är värdelöst i jämförelse.

Plus: MYCKET stöttåligt, hög kvalitet, snyggt, bältesclip (ipoden i horisontalläge), hyfsat lätt att öppna och stänga.
Minus: Blir repigt, passar inte i Universal Dock.

Här några recensioner
Playlist: Contour Design Showcase video - iPod Cases Review
Contour Design Showcase video 30/60 | iLounge iPod Accessory Reviews
2006 Best of Show Awards: Who Won, and Why

Ursprungligen av PizzaLennart:

hej jag undrar om ni vet nått bra skydd som passar ipod video.. De krav jag har är att skyddet /fodralet ska vara av god kvalité samt vara anpassat för ett aktivt liv.
Jag vill inte ha ett plastigt fodrat eller nån skyddsfilm.!!
MVH

  • Medlem
  • Storuman
  • 2007-01-13 17:25

Aluminiumfodral lär ju skydda bäst..

Köpte ett iSkin eVo3 häromdagen och är oerhört nöjd. Bra skydd för skämen och den ser faktiskt riktigt bra ut med skyddet på (till skillnad från många andra). Det förljer med en avtagbar clip så du enkelt kan sätta den utanpå byxfickan.

iSkin rekommenderas varmt till iPod Video!

//Carl

  • Medlem
  • Storuman
  • 2007-01-16 19:25
Ursprungligen av Carl_1420:

Köpte ett iSkin eVo3 häromdagen och är oerhört nöjd. Bra skydd för skämen och den ser faktiskt riktigt bra ut med skyddet på (till skillnad från många andra). Det förljer med en avtagbar clip så du enkelt kan sätta den utanpå byxfickan.

iSkin rekommenderas varmt till iPod Video!

//Carl

Jepp jag har också ett sånt, ett knallgrönt! Rekommenderar det också, det skyddar jättebra på alla sätt o det är snyggt och det är greppvänligt. Använder det dock inte så ofta för jag brukar mest ha Podden i jeansfickan o då blir det lite otympligt..

Ursprungligen av iNerd:

Jepp jag har också ett sånt, ett knallgrönt! Rekommenderar det också, det skyddar jättebra på alla sätt o det är snyggt och det är greppvänligt. Använder det dock inte så ofta för jag brukar mest ha Podden i jeansfickan o då blir det lite otympligt..

Det fastnar verkligen. Vet det av egen erfarenhet också

  • Medlem
  • Storuman
  • 2007-01-17 15:43
Ursprungligen av Carl_1420:

Det fastnar verkligen. Vet det av egen erfarenhet också

Jepp, fast när fodralet är på känns det som om man kan behandla Podden som en studsboll utan att den tar skada..

1
Bevaka tråden