Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra strategispel som funkar på iBook g4 800?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Sitter är och längtar efter att få sätta tänderna i något strategispel som funkar bra på min iBook G4 800. Helst andra världskriget, men andra historiska perioder går också bra.
Har tröttnat på att spela Panzer General, Close Combat och Sudden strike i VirtualPC...

Gillar Freeciv och OTTD men börjar tröttna lite på dem och vill ha mer variation.

Vad finns?
Och vad rekomenderas?

/Martin

• Medlem
  • International user
  • 2007-01-06 11:50

StarCraft borde väl lira bra på den maskinen. Det är iofs ett RTS men väldigt roligt

Har du testat Hearts of Iron? Samma gäng som gör Europa Universalis. Mycket bra spel.

http://www.paradoxplaza.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Hearts_of_Iron

Age of Empires 2 borde rulla fint, Warcraft 2 & kanske 3 med.

Jag har Rise of Nations, fungerar utmärkt på min iBook, och har all tidsepoker från forntid till nutid.

Tack för alla era svar!

Har kollat runt lite och nu står valet mellan Europa Universalis II och Hearts of Iron 2. Vad skulle ni välja?

Båda verkar bra.
Hur skiljer de sig åt för utom "storyn"?

mvh
/Martin

Ursprungligen av Martin_Nordin:

Tack för alla era svar!

Har kollat runt lite och nu står valet mellan Europa Universalis II och Hearts of Iron 2. Vad skulle ni välja?

Båda verkar bra.
Hur skiljer de sig åt för utom "storyn"?

mvh
/Martin

Lite mer detaljpill i HoI2. Bygger annars på samma spelmotor och i stort sett samma spelmekanismer. Jag hade tagit HoI2, men det är mest för temat, inte för att det är mycket bättre, för det skulle jag säga är likvärdigt. Du kommer inte att bli missnöjd, oavsett vilket du väljer.

Civilization är alltid bra

• Medlem
  • Linköping
  • 2007-01-17 19:18

Civ 3 flyter fint, och Civ är ju jäkligt skoj.

Inget krigsstrategi, mer bygga-som-tusan: Open TransportTycoon Deluxe, men fasligt roligt (och gratis).

Tråd på 99.se/mac här

Om du väljer HOI2 (vilket jag personligen hade gjort) så se till att det är Doomsday du köper. Det innehåller hela HOI2 men fortsätter kriget efter 1945 och framåt med atomvapen etc. Dessutom är det mycket, mycket enklare att lära sig än standard-HOI2 iochmed lite mer streamlinat interface.

finns att köpa som digital download hos vpltd.com

1
Bevaka tråden