Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska jag switcha till iMac?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-10-20 02:33

Tja, nu kommer där ännu en sådan jobbig "borde jag byta till mac"-tråd, så bare with me..

Läser industridesign i Lund, och där kommer vi arbeta med Adobe-suiten, Solidworks och Autodesk Studiotools.

Just nu är jag en frustrerad PC användare, då när jag skulle börja köra Studiotools här hemma så strular det bara. Visst så hör det till saken att hårdvaran kanske inte är dett zenazte direkt. Dock så klarar den till exempel 3dsmx och rhino utan några märkbara problem..(om dom kör optimalt vet jag dock inte). Autodesksupporten fungerar lika bra som dom flesta andra, dvs under kritik, men vad vet jag igentligen?

Jag kommer förmodligen i framtiden köra mer SolidEdge än Solidwork, och har fått reda på från säkra källor att det inte är några problem att köra det i bootcamp.

Men eftersom jag måååååste kunna jobba med Autod-ST hemma för att få in lite rutin i kroppen så går då tankarna till att skaffa en ny dator. Har funderat på en Imac, eftersom dom har ett helt ok inköpspris och ett imponerande andrahandsvärde. (och ja, den e vrålsnygg och jag gillar OSX.. )

Nu har jag fastnat i tankegångarna och vet varken ut eller in, så jag hade uppskattat om man kanske kunde få hjälp med att se problemet från en annan vinkel, eller kanske är där någon som har suttit i samma sits som kan dela med sig av sin erfarenhet.

Alla sakliga svar uppskattas enormt!

Tack på förhand

Edit:

Kom på att även förtälja att jag inte kommer rendera några extrema bilder på den, men det blir förhoppningsvis inte bara pinnar och kottar..

Senast redigerat 2006-10-20 03:45
  • Oregistrerad
  • 2006-10-20 03:19

Jag hade ungefär samma problem när jag bytte för ca 1,5 år sedan. Huvud syftet att byta till mac var för att kunna köra logic pro 7. Ville även kunna köra ps, det funkar ju på windows också men enligt mej känns det fel efter att lärt mej det på mac. Jag ångrar inte en sekund att jag bytte allt funkar så smidigt på mac o det finns nig inget jag saknar från windows. Eller i början när jag körde med en imac G5 på 1,9 Ghz så kändes det segt att tex koda dvd filmer o liknande procesorkrävande saker jämfört med den lite äldre PC'n med 3,8 Ghz. Men nu med nya Mac Pro så klagar jag inte längre.

Byt du!

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-10-20 03:46

Tackar för ditt snabba svar Mao_Z , Jag spåner helt enkelt vidare!

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-10-24 22:01

Ingen mer som råkar ligga inne med några bra erfarenheter :)?

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-27 03:52

Skulle det bli fel så kan den ju köra Windows också så du har ju ett backupalternativ iaf.

Köp köp!!

jag skall nu citera en kompis som nyligen switchade och alltid haft pc ...

Skrota PC!! , Mac åt folket !

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-01-18 01:06

För att följa upp lite, inte för att bumpa en gammal tråd.

Sitter nu med en splonkens ny macbook pro i knät...

Wow.. är nog det enda jag kan säga.

Lyfte upp en dyr Dell Laptop för 3-4 år sen ur kartong, men när man sitter här nu så är den förra upplevelsen ställd i ett helt annat ljus.. Wow...just ..wow!

Sjukt imponerad faktiskt. Ska till att prova den nya Shuffeln snart med, julafton den 17 januari, vem kunde tro det!?

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-18 07:12
Ursprungligen av bngi:

Wow.. är nog det enda jag kan säga.

Lyfte upp en dyr Dell Laptop för 3-4 år sen ur kartong, men när man sitter här nu så är den förra upplevelsen ställd i ett helt annat ljus.. Wow...just ..wow!

Akta dig för att inte bli stämd av Microsoft... Wow är "deras" Vista-upplevelse.

Ursprungligen av idg.se:

"Wow" kommer du att utbrista när du ser Windows Vista och vad du kan göra med det. Det är Microsofts korta slogan när marknadsföringen av Vista drar igång.

1
Bevaka tråden