Tja, nu kommer där ännu en sådan jobbig "borde jag byta till mac"-tråd, så bare with me..
Läser industridesign i Lund, och där kommer vi arbeta med Adobe-suiten, Solidworks och Autodesk Studiotools.
Just nu är jag en frustrerad PC användare, då när jag skulle börja köra Studiotools här hemma så strular det bara. Visst så hör det till saken att hårdvaran kanske inte är dett zenazte direkt. Dock så klarar den till exempel 3dsmx och rhino utan några märkbara problem..(om dom kör optimalt vet jag dock inte). Autodesksupporten fungerar lika bra som dom flesta andra, dvs under kritik, men vad vet jag igentligen?
Jag kommer förmodligen i framtiden köra mer SolidEdge än Solidwork, och har fått reda på från säkra källor att det inte är några problem att köra det i bootcamp.
Men eftersom jag måååååste kunna jobba med Autod-ST hemma för att få in lite rutin i kroppen så går då tankarna till att skaffa en ny dator. Har funderat på en Imac, eftersom dom har ett helt ok inköpspris och ett imponerande andrahandsvärde. (och ja, den e vrålsnygg och jag gillar OSX.. )
Nu har jag fastnat i tankegångarna och vet varken ut eller in, så jag hade uppskattat om man kanske kunde få hjälp med att se problemet från en annan vinkel, eller kanske är där någon som har suttit i samma sits som kan dela med sig av sin erfarenhet.
Alla sakliga svar uppskattas enormt!
Tack på förhand
Edit:
Kom på att även förtälja att jag inte kommer rendera några extrema bilder på den, men det blir förhoppningsvis inte bara pinnar och kottar..