Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacDrive 6.1.4 kraschar windows

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-08-22 12:16

Hejsan, Jag har en intel mac mini med en iomega minimax 160gb (firewire) som startskiva. På den interna disken har jag en windows partition med windows Xp SP2. Jag har även en extern usb2 disk där jag har lite filer och grejs.
Jag har den nyaste versionen av macdrive och diskarna syns i den här datorn... problemet är att windows krashar efter typ en minut och minin startas om. Om diskarna är avslagna fungerar det fint likaså om macdrive är inaktiverat. Problemet är att jag behöver komma åt mina filer ifrån windows vilket jag inte gör utan macdrive.

Någon som har haft samma problem? Någon som har lösningen?

• Oregistrerad
  • 2007-01-04 04:03

Om du hört en lösning på problemet så posta den gärna här. Håller på att förbereda att använda Macdrive och skyffla projekt mellan Mac FCP och windows premiere på PC.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-04 11:20

Uppdatera till 6.15?

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-01-04 23:11

Jag har provat med alla tillgängliga versioner, både i bootcamp och parallels det vill inte nånstans. Som tur är så behöver ja inte windows längre. Har vant mig av med skiten.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 11:03

Hejsan! Jag har också problem med MacDrive dock inte lika som du.
Jag har också en Mac-formaterat extern hårddisk (Iomega MiniMax Hard Drive) och använder mig av MacDrive av senaste version.
Använder denna som BackUp och förtillfället när jag ibland måste använda PC. På min PC på kontoret funkar det alldeles utmärkt men på min PC hemma kan den inte hittas och jag kan inte förstå varför.

Jag har testat både med FireWire och USB 2. Någon som har en briljant idé/lösning?

1
Bevaka tråden