Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bootcamp m.fl.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-01-18 10:49

e på gång att köpa ny dator. E inne på mac då alla mina andra arbets kollegor kör pc.
någon måste ju börja.

problemet e att jag måste köra Windows på den. då jag programmerar mkt i våra special program.
plus att många av dom programmen vi kör har inte stöd för mac.

Hur upplever ni windows fungerar på mac:en?? slöar den ner macen mkt?
eller man ska köpa en PC i stället.

/A

Kör du windows native på en mac via bootcamp kommer du inte känner en hastighets eller prestandaskillnad mellan macen och en pc med samma hårdvara.
Jag upplever att Windows fungera lika bra/dålig på en mac som vilken pc som helst. Med andra od ingen skillnad.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-01-18 11:51
Ursprungligen av David Giese:

Kör du windows native på en mac via bootcamp kommer du inte känner en hastighets eller prestandaskillnad mellan macen och en pc med samma hårdvara.
Jag upplever att Windows fungera lika bra/dålig på en mac som vilken pc som helst. Med andra od ingen skillnad.

super tack... låter som att jag blir en switchare snart....
finns det fler / bättre program än bootcamp?

Bootcamp gör att du kan boota upp din maskin som en pc-burk.
Se upp med modellen med trådlös mus och tangentbord (Bluetooth) - detta ger en hel del problem eftersom XP inte verkar klara av det.
Bootar du maskinen med Bootcamp i PC-läge (=Windows) så är den en PC. Inget annat. Möjligen att den är en snygg PC då...:-)

Vill du däremot ha en PC (Windowsfönster) skall du kolla på Parallels, kostar 80dollar.
Då får du ett fönster (eller fullskärm om du vill) med en PC i. Hastigheten är inget problem, man slipper ju översättningen mellan Intel och PPC som Macarna använde förr. Du kanske har hört om SoftPC och liknande, att de var mkt långsamma.

WINE finns också, kan mkt lite om det men det klarar vissa program. Vet nada om fart/prestanda. Namnet/förkortningen skall uttydas WINE Is Not an Emulator - tyder på en del humor...

Det finns säkert fler...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-18 22:17

Cross Over är ett alternative till WINE. Med Cross Over kan du köra windowsapplikationer utan Windows, direkt i Mac OS.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-01-20 16:56

Ok då e nog Parallels det bästa alternativet!! då kan man ju skifta mellan Pc och mac utan att starta om..

Cross over lät med intressant men dom applikationer jag kör e inte microsoft precis.. håller på med kamera övervakning så det e en hel del fristående program..
Tusen tack!!!

1
Bevaka tråden