Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ngn som fått batteriet ersatt av Apple?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en 5G iPod Video. Garantin går ut om dryga månaden funderade nu på om jag kan få batteriet bytt av Apple.

Lite fakta jag lyckats ta fram:
PowerOn Hours: 544
Start/Stops: 9274

ADC Test
VCC= 468 (4096mV)
Battery= 480 (4123mV)
4066_I STAT= 96
ACC= 255 (2550mV)

Battery A2D
Battery= 479 (4120mV)

Någon som vet om man kan utläsa något om batteriet ur detta för mig oförståeliga fakta. Jag menar Apple måste ju ha någon sorts policy om just ersättning av batterier. Och då undrar man ju HUR de beräknar om ett batteri får bytas kostnadsfritt (med garantin kvar) eller inte. Om någon har erfarenhet av detta, berätta!

Kolla på deras supportsajt, där tror jag står hur lång batteritid du skall ha för att få det utbytt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-10 17:39

den ska vara mindre en 50% av vad de utlåvar,

Okej. Ingen som vet vad man kan utläsa av faktan om batteriet jag skrivit här ovanför?

iVictor:
Vad för fakta är du ute efter?
Hur mycket det kommer förstöra naturen om du kaster det i skogen? Vad de olika komponenterna kostade när man tillverkade det?

V a r f ö r ska du ha några fakta? Det är väl batterilängden som är probelemet?

!Victor. Skapa en spelningslista med musik som motsvarar längden Apple lovat dig. Sen ställer du in ljuset på 50 % o stänger av EQ. Sen äre bara att testa. Och håll inte på å fippla i menyerna medans. det suger batteri asmkt.

1
Bevaka tråden