Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Touchscreen till OSX

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som kör touchscreen i OSX. Vilka modeller har drivrutiner til OSX och hur exakta är dom?

Lg L1510sf

Jag har inget bra svar på din fråga, det verkar svårt med drivrutiner.
Tänker själv skaffa en LG L1510SF(15" touch) för montering i lastbil tillsammans med
Mac mini. Problemet är bara att ordna drivrutin till OSX, suck!....

Konstigt att Apple inte sett möjligheten när man har använt toucskärm i iPhone. Eller har dom nästa generation touch iBook i labbet?

Uselt dåligt

Tycker det är otroligt svagt av ett företag som LG att inte tillhandahålla drivrutiner.
Priset på skärmen är annars hyggligt, har ingen lust att betala mer pengar för en hälften
så stor av typ Xenarc. Hoppet verkar stå till att hitta 3:e part drivisar.

Kanske nästa generations Cinema Displays har iSight, iPod dock och Touch Screen?
Skulle vara sjukt coolt om den hade allt det. Och såklart finnas i vitt, svart och alu, så att alla blir nöjda.

Kanske en sån här

http://pryl.feber.se/feber/art/8426/grym_skrm/

Kolla in filmen.....

Hur pass praktiskt är egentligen en touchscreen? Jag tycker att det mer verkar som ett komplement till en mus än en ersättare.

Ursprungligen av ztaafen:

Hur pass praktiskt är egentligen en touchscreen? Jag tycker att det mer verkar som ett komplement till en mus än en ersättare.

Beror ju på vad man ska ha den till. Det är ju lite skillnad på kraven på en "webbkiosk" och en gamingrigg för Q3.

Btw, google gav www.touch-base.com.

Ja. Givetvis så beror det på vad man har tänkt att använda den till.
Nu funderade jag i huvudsak på vanligt datoranvändande. Surfning, mail, etc..

Skulle vara soft med en touch som kompliment till musen. Skulle Apple lansera en vit så köper jag den direkt! Eller, har jag pengar gör jag det.

Min ide är att använda den för att styra softsynthar och cubase mixern där musen är väldigt ointutiv. Dom dära prototyp-multitouchskärmana på youtube går ju knappast att köpa i butik. Jag är ute efter ett realistiskt alternativ. Linux har ju stöd för touchskärmar, är det någon som vet om det går att kompilera dem för osx?

Såg precis Elotouch - har drivers för 10.4

http://www.elotouch.com

powermac only...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-02-07 14:56

Den här från Art Lebedev kommer ju att stödja OS X, fast den är nog mest lämpad för olika kommandon och paletter.. Cool skärm, hur som helst.

1
Bevaka tråden