Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod stulen, behöver koden som finns bakom ipoden?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena tjena
Min ipod har blivit stulen av en kille som jag tror jag vet vem det är har fått höra massa saker och så sen nu går han runt min en ipod video sen när en klass kamrat i hans klass kollade på den hade den en buckla på samma ställe dar jag hade på min..
men jag kan inte sätta dit han för det finns inga "bevis" säger polisen men har jag koden till ipoden och den stämmeröverens med den jag har på datan till min gammla.

så frågan är kan jag hitta nummret på min gammla ipod på itnues eller datan någon stans?

tack på förhand

Har du kvar förpackningen den kom i?
Registrerade du den på apples sida någon gång?
I sådana fall kan du hitta numret där....

Ursprungligen av theplague:

Har du kvar förpackningen den kom i?
Registrerade du den på apples sida någon gång?
I sådana fall kan du hitta numret där....

Jag har min förpackning kvar men registrerade den aldrig:/
står det någonstans i papprena man får med eller kvittot i från siba?

Ursprungligen av stephan__4:

Jag har min förpackning kvar men registrerade den aldrig:/
står det någonstans i papprena man får med eller kvittot i från siba?

På förpackningen ska serienumret("serial no") stå, på en påklistrad lapp på undersidan.
Kolla där.

Om du vet vem tjuven är, varför inte hota om att polisanmäla? Han eller hon kanske kommer på bättre tankar då.

hoppas att det löser sig

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-01-19 23:51

jaa! Det står på förpackningen, sen är det bara att gå in i "inställningar/om". (:
LYCKA TILL!

Ursprungligen av gurrizz:

jaa! Det står på förpackningen, [B]sen är det bara att gå in i "inställningar/om"[B]. (:
LYCKA TILL!

När "sen"?
För att göra vad?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-20 08:12

för att kolla serienummret på iPoden kanske.

Ok, jag tänkte att han enklast kunde kolla det på baksidan av iPoden.

Ursprungligen av theplague:

Ok, jag tänkte att han enklast kunde kolla det på baksidan av iPoden.

Synd bara att den var stulen. Men du kanske menade för att matcha nr:et på kartongen å iPoden.

Jakob92:
Ja, det var ju det han skulle ha numret till - att kolla om det är hans som snubben har snott.

tack alla för svaret!
det roliga är att det är en siffrra som inte stämmer jag har en etta han har en fyra sen stämmer hela koden:s och polisen kan inte göra ett skit som vanligt.
skola skiter fullständigt i det oxå.. tråkigt är det att folk inte har pengar att köpa eget..

Kan vara lite lame lösning men snacka med hans föräldrar eller be dina föräldrar göra det.

Om det bara är en siffra som skiljer kanske den är manipulerad av "den nye" ägaren. Kolla upp med Apple om det serienumret är äkta, eller tag hjälp av coconutIdentityCard, http://www.coconut-flavour.com/coconutidentitycard/index.html

Det kanske är så att det inte är din iPod trotsallt?

1
Bevaka tråden