Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med lösenord i terminal

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Jag skulle ordna så att OS X slutar skicka krypterade lösenord genom att joxa lite i terminal, enligt en guide på macoxshints.com. När jag uppmanades skriva in mitt lösenord tryckte jag bara enter direkt, eftersom jag inte hade något lösenord, vilket inte fungerade.

Nu har jag ställt in ett lösenord för systemet, men när jag ska skriva in det i terminal blir det en svart ruta istället för teckenmarkör, och jag kan inte skriva något.

Varför blir det så, och vad gör jag nu?

när man skriver in lösenord i terminalen brukar man inte få några 'feedback-pluppar' alls.

Kan du förklara vad du menar med 'feedback-pluppar'? På vilket sätt hjälper det mig?

som jag tolkade din fråga förväntade du dig att det skulle visas någonslags markör/bolt/plupp för varje tecken i det lösenord du skriver in. (som det är i inloggningsrutan exvis)

några sådana markeringar visas inte när du skriver in lösenord i terminalfönstet utan du får skriva helt 'blint'.

Man tackar! Det var ju löjligt enkelt egentligen... tyckte bara att det såg annorlunda ut första gången jag provade, och var rädd att den hade låst sig eller något pga att jag skrev in fel lösenord två-tre gånger...

tack igen!

1
Bevaka tråden