Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med trådlöst nätverk på MacBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Har ett konstigt problem på min macbook. min inbyggda airport hoppar nämligen mellan av och på, dvs. ena sekunden har jag 13-14 nätverk och i nästa sekund ser det ut som om det inte finns ett enda. Jag använder coconut hifi för att hitta öppna publika nätverk när jag är ute på resor och coconut reagerar likadant, dvs. hoppar mellan en massa nätverk till inga.

är det något glapp eller produktionsfel eller har det en naturlig förklaring? När jag väl har anslutit till ett nätverk så har jag inga problem att surfa eller så.

tack på förhand

Det låter konstigt - inget jag råkat ut för. Blir intressant om fler råkat ut för samma sak. Flyttar till MacBook forumet!

Har du Telia bredband?

I och med 10.4.8 ger coconut wifi och liknande program denna effekt. Varje gång det söker efter nätverk blockerar den din befintliga uppkoppling. Använd bara programmet när du "behöver" söka.

Ursprungligen av mikotekniko:

I och med 10.4.8 ger coconut wifi och liknande program denna effekt. Varje gång det söker efter nätverk blockerar den din befintliga uppkoppling. Använd bara programmet när du "behöver" söka.

Så man ska alltså ha valt i airportinställningarna att den by default ska välja det nätverk man ska använda, då söker den alltså inte automatiskt och då blir det inga avbrott?

Ursprungligen av tobiwan:

Så man ska alltså ha valt i airportinställningarna att den by default ska välja det nätverk man ska använda, då söker den alltså inte automatiskt och då blir det inga avbrott?

Nej nej... program som inte är anpassade för 10.4.8 orsakar detta problem (Coconut wifi 1.2 mm.). Apples egna program klarar att söka efter nätverk utan att sabba uppkopplingen totalt.

1
Bevaka tråden