Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta reda på om man har tiger? (Nybörjare)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 09:10

Hej, jag är nybörjare vad gäller Mac och har precis köpt en iMac 2 Ghz Intel Core 2 Duo. Jag tänkte installera Windows XP för att kunna jobba med ett program som min arbetsplats använder. Jag har laddat ner boot camp och läst igenom anvisningarna där det står att man måste ha "Mac OS X Tiger 10.4.6" innstallerat. När jag kollar på "Om den här datorn" står det endast "Mac OS X Version 10.4.8", betyder det att jag inte har Tiger? Vad kostar det att uppgradera till Tiger?

Jag har gjort övriga programuppdateringar och firmwareuppdateringar som står i anvisningarna.

Som ni märker är jag väldigt färsk på Macintoshfronten och hoppas att ni har överseende med det

Tack på förhand,
Patrik

Du har ju Tiger och en nyare version än 10.4.6. Oroa dig inte utan kör bara.

Tiger = 10.4

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 09:30

Se där! Då hajjar jag. Tusen tack EricBradley!

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-01-19 15:00
Ursprungligen av Pajje:

Se där! Då hajjar jag. Tusen tack EricBradley!

Jag känner att ett stort VÄLKOMMEN skulle sitta som en smäck här. Hoppas du är nöjd med din nya mac och att Windows inte bråkar allt för mycket med dig

• Medlem
  • International user
  • 2007-01-19 18:41

Dom där kattnamnen ställer mest till bekymmer för nybörjare. Apple borde enbart köra med sifferbeteckningarna.

Hur var det nu:
10.2 Jaguar
10.3 Panter
10.4 Tiger

Vad hette 10.1?

10.1 hette Puma, mer info om OS X: http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X

Och 10.0 hette Gepard, det vissta jag inte förrut

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-19 22:24

Vet inte om det diskuterats tidigare men de senaste 3 OS X namnen följer samma ordning som de de 3 senaste namnen på tyska stridsvagnar.
Panther
Tiger
Leopard

... vet inte hurpass mkt slump det är men ngt jag kom att tänka på.

/red
Efter lite efterforskningar visar det sig att det inte enbart är de 3 namnen jag nämnde utan samtliga OS X namn.
German armored vehicles and Apple Mac OS X

Senast redigerat 2007-01-19 22:38
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-01-19 22:48
Ursprungligen av sl0k:

Vet inte om det diskuterats tidigare men de senaste 3 OS X namnen följer samma ordning som de de 3 senaste namnen på tyska stridsvagnar.
Panther
Tiger
Leopard

Men jag vet. http://www.99.se/mac-os-x/95677-panther-tiger-leopard-tyska-pansarvagnar.html?highlight=stridsvagnar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-22 17:47

Tack Spooky!
Nu har jag fattat det där med alla kattnamn.
Är supernöjd med Macen, synd att jag fortfarande måste dras med windows på jobbet

1
Bevaka tråden