Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Små" bilder i Photoshop

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallölj!

Vill börja med att säga att jag är nybörjare på såväl Mac som digitalfotoredigering och bildhantering.

Jag har en Canon Eos 350D som jag fotat en massa med sen jag fick den. Har lyckats med en del kort men det finns ett antal som jag skulle villja redigera både så att de ser bätte ut och lägga till effekter osv.

När jag öppnar filerna i iPhoto blir de jättestora och super tydliga men när jag ska göra samma sak i Photshop blir bilden liten och när jag vill förstora den blir den "pixlig" (...:confused: ...).

Använder mig av medium kvalitet, 2496*1664.

Vad tror ni detta kan bero på och hur kan jag lösa det?

Tackar Niklas, den satt på första försöket!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-22 22:13

Ett trick:
I iPhoto, gå till inställningar. Välj Redigera bild: I externt program. Ställ in Photoshop.
DÄREFTER väljer man Redigera bild: I helskärmsläge.

Nu funkar iPhoto som så att om man dubbelklickar på bilden får man upp iPhotos redigering och kan göra enkla beskärningar, upprätningar, etc.
Men man kan också högerklicka (kontroll-klicka) på en bild, och välja "redigera i extern redigerare" och då får man upp den i Photoshop. Samt att iPhoto i det läget sparar undan originalet så man kan backa.

• Medlem
  • 2007-01-22 23:15
Ursprungligen av pesc:

Ett trick:
I iPhoto, gå till inställningar. Välj Redigera bild: I externt program. Ställ in Photoshop.
DÄREFTER väljer man Redigera bild: I helskärmsläge.

Nu funkar iPhoto som så att om man dubbelklickar på bilden får man upp iPhotos redigering och kan göra enkla beskärningar, upprätningar, etc.