- Jürgen B
- Medlem ●
- Stockholm
Min dog för några månader sedan, orkade aldrig bry mig då jag fick en ny på annat sätt men intressant att så många verkar ha problem o att alla har samma serienummer serie, så även min. Ligger här o väntar på ett framtida inbytesprogram el vad som nu kan tänkas hända - troligen ingenting hehe.
Idag dog min. Bara så där helt plötsligt. Funkade på morgonen. Sen efter jobbet var den stendöd. Nu blir det en D-Link istället.
Och du tror att lösningen är att köpa det märket som har absolut högsta felfrekvensen på marknaden..
"Jag ber om ursäkt för det försenade svaret, jag har varit på semester.
Vad gäller din reklamation så måste vi be dig kontakta en ingenjör eller ingenjörsfirma med kompetens inom elektronik på komponentnivå. De kan öppna din Airport basstation och bedöma om den har ett tillverkningsfel eller ej. Kostnaden för undersökningen får du själv stå för då det under konsumentlagstiftningen åligger kunden att bevisa tillverkningsfel efter de 6 första månaderna av produktens livslängd.
Om du får svar från ingenjören att produkten har ett tillverkningsfel så kommer vi att byta ut din Airport basstation mot en ny. Vi behöver då skriftligen den bedömning de gör tillsammans med foton på felet, antingen via e-post eller via brev.
Jag ber om ursäkt att du får olika bud från oss på Apple, men det här är den policy som Apple numera följer för reklamationer. Den har precis ändrats och jag ber om ursäkt om du känner att du har hamnat i kläm i en övergångsperiod."
Jag har varit i kontakt med en ingenjör som skulle skriva ett intyg ... bara att hoppas att APXen ser ut som alla andra inuti, dvs med brända komponenter. Återkommer med resultat framöver.
Gött! Min bror är elingenjör, med ansvar för hårdvaruutveckling. I posten med den!
Vart skickar man reklamationsanmälan sedan?
Gött! Min bror är elingenjör, med ansvar för hårdvaruutveckling. I posten med den!
Vart skickar man reklamationsanmälan sedan?
Antar att du måste ha felanmält den defekta APXen innan KKL gick ut så du har fått ett casenummer av Apple ?
Isåfall bör det räcka att skicka in allt dit. Vi har kommit en bit på väg men jag har inget större hopp att det kommer att lösa sig men man kan ju alltid hoppas.
I morse hade min APE också lagt ner verksamheten. Och jag har förstås rapporterat till macbidouille.com
Dessvärre är en ny beställd för det kommer väl inget nytt i den här vägen idag.............?
Vet man aldrig Men troligtvis inte.
Min dog också en plötslig och oväntad död för två veckor sedan. Med tanke på priset tycker man att de ska hålla hyfsat bra. Har nu köpt en Netgear istället och den funkar bättre (bättre räckvidd) och kostar hälften. Den kan däremot inte streama musik men använder man inte det så spelar det ingen roll.
Btw: Applecare täcker även en Airport Express.
Guess what.
Min APX dog. Den är mindre än 2 år gammal.
Känns jobbigt att bråka för en så relativt billig grej. Men man måste väl pröva...
Det är ju inte direkt att bråka, det är bara att fylla i formuläret och posta. Ju fler rapporter, desto bättre är det!
Nu dog vår andra. Snart ett år gammal... Skönt att garantin täcker det åtminstone.
Ah, det är ju perfekt. Gratulerar. Hoppas min också hinner gå sönder innan garantin går ut. Det är lite dyrt att behöva köpa ny var 18:e månad som det är nu. (Konsumentköplagen är ju helt värdelös som den fungerar idag.) Tyvärr är det värt det eftersom konkurrenterna gör sådana estetisk-funktionella monster.
FWIW; Innan min dog så hade jag under några månaders tid fått konstiga bryt i uppkopplingen. Dvs, den slutar plötsligt att spela. Ibland kommer den tillbaka, ibland inte. Ofta var jag tvungen att starta om den för att den skulle leva igen.
Får man dom felen ska man nog lämna tillbaka den _innan_ garantin går ut. Min nyare APX beter sig INTE på det viset!
Jahapp nu dog min Airport helt plötsligt. Lät bara "poff", ungefär som en säkring alltså. Stämmer precis in på numrena på hardmacs sida. Höll väl ganska länge jämfört med andra men surt att den bara självdör mitt under surfandet.