Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett "pys-ljud" - sedan helt svart!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte min ipod 20 GB i augusti 2005, i april 2006 krashade den. Fick då en ny, som nu även den har pajat. Garantin har gått ut och jag är inte så sugen på att betala reparationen själv så det blir väl till att köpa en ny istället. Men tänkte bara höra om något kanske råkat ut för detta också så vet om det finns något att göra,
Jag har använt den så gott som flera timmar varje dag. Men senaste månaden inte alls lika ofta, kanske 3ggr/vecka. Då har man fått "hjälpa den på traven" litegrann genom att koppla i adaptern. Fast den är fulladdad så måste man väl "aktivera" den igen eller nåt. Det har iaf funkat bra, och inte varit nåt problem. Tills i förrgår, då startade jag den som vanligt utan adaptern (för jag testar så först, ibland funkar den på en gång). Ett "pys-ljud" (som när man slår av tvn till standby typ) hördes och displayen blev helt svart. Ingen ledsen ikon eller nåt, funkar inte ens att koppla in adaptern.

Någon som har nån gissning på vad som kan ha hänt? Kanske något typ exploderade inuti?

Tacksam för alla funderingar och svar!
/Jenny

  • Oregistrerad
  • 2007-01-23 16:52

Chansar på att batteriet är helslut...

om det nu är så, vad skulle det kunna kosta tror ni att endast byta batteriet. eller kan man göra det själv?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-24 16:13

jo det kan du göra själv, finns att köpa på tex macoteket

det kan ju lätt va värt ca 300:- att testa.
tack för rådet!

uppdatering:
jag köpte ett nytt batteri från http://www.mp3-batterier.se/shop/index.html?lang=sv&target=d1.html det kom på bara 2 dagar! tyvärr så va det nog inte batteriet det va fel på för det hände ingenting... Så nu har jag ett helt nytt ipod photo-batteri över. Någon som är behov av det och vill köpa mitt?

ingen som "behöver" ett nytt batteri!?

1
Bevaka tråden