Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till bilder i redan existerande filmrullar?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-23 16:33

Exempel: Man ångrar att man tog bort några bilder från iPhoto som tillhörde en fotosession men har kvar alla orginal i en annan mapp. Hur lägger man till bilderna på rätt sätt i den redan existerande rullen som finns i iPhoto library?

tack på förhand // Kalleski

Du kanske såg att du fick svar på samma fråga i en annan tråd:

http://www.99.se/1219762-post5.html

• Medlem
  • Nacka
  • 2007-01-23 17:06

Yes. Drag & Drop.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-23 21:24

upps...

haha. jag glömde fasen bort att jag skrev in där.

:">

edit: MEN DÅ... jag drag n droppar till evingerlighet men nope, korten vill inte flytta sig från den rulle de tillhör. Väldigt konstigt. En simpel inställnings-åtgärd?

Senast redigerat 2007-01-23 21:51
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-23 22:57

Känns lite skrattretande, men nej, namnet på rullen färgas inte överhuvudtaget!!! ok, jag måste vara dum i huvudet eller något. I vilken vy arbetar man? "Last # rolls" förmodar jag?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-23 23:09

Personligen har jag slagit av visningen av rullar i biblioteket. Och jag struntar helt i vilka rullar (eller mappar) iPhoto skapar åt mig, eller vilka namn de får, för jag ser dem ju aldrig. Vill jag gruppera några bilder så gör jag ju helst det i ett fotoalbum. Det är ju inte säkert att alla bilder som hör till ett album alltid importerades vid samma tillfälle. Eller att alla bilder som importeras vid ett tillfälle skall in i samma album. Så begreppet "rulle" känns ointressant för mig utom just då man importerat från kameran, och vill titta i "senaste rulle".

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-23 23:15

eat my shorts! ok nu är allt som det ska.

Anledningen till att jag vill ha lite koll på rullarna är för att lättare hantera keywords och annan metadata.

// Kalleski

Senast redigerat 2007-01-23 23:29
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-01-24 09:01

Jag har mer och mer börjat använda kalender-sortering: Markera kalender och den månad/de datum jag vill se bilder från. Funkar bra i vissa sammanhang det också.

Annars kan jag väl tycka att iPhoto skulle varna typ: "Men ska du verkligen behålla så många dåliga bilder?" - för det gör jag

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-24 10:34
Ursprungligen av Micke F:

Annars kan jag väl tycka att iPhoto skulle varna typ: "Men ska du verkligen behålla så många dåliga bilder?

Kanske något för nästa version. Ett gem i skinnjacka som dyker upp och säger "Gud vilken ful bild!" eller kanske hellre "Jag ser att du har en risig kameramodell. Vill du ha hjälp med några bra filter för att dölja skavankerna?"

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-24 16:39

haha, ja det är faktikst sant att man håller på en del bilder som kanske egentligen inte har något större värde.

1
Bevaka tråden