OSjälv så bytte jag till MS Natural Keyboard
Det bästa tangentbord jag någonsin använt. Tyvärr skickade jag med mitt när jag sålde Windows-burken 2001 och blev Swticher. Köpte sedan efterföljaren, men blev besviken.
Det nya tangentbordet jag fick med en Windows-burk här på jobbet kunde jag inte använda. Alls.
Jag fick en Mighty Mouse och var glad att kunna scrolla på Mac-musen. Jocke varnade mig dock högljutt men jag bara fnyste. Nu har jag slängt bort den. Efter ungefär 7 månader så fick jag känninar i underarmen. De försvann efter jobbet, men tillbaka direkt på morgonen igen.
Nu är enkapps-musen utan scroll tillbaka och efter bara några dagar känns det bättre. Jobbar både vid Mac och PC och har två olika möss. Desstuom kör jag Windows-musen i andra handen.
Sitt- och ståbord borde vara obligatoriskt. På företaget där jag jobbar i dag går det att få, om man besöker sjukgymnasten och får ett intyg. Men det knorras ändå hos inköpsavdelningen varje gång ett ståbord är på ingående.
Samma sak är det med IT-avdelningen som har sin "standard" på prylar. Det finns helt sonika bara ett tangentbord att få. Passar det inte så är det privatköp som gäller. Eller att övertala sin chef.
/c, som om en månad byter arbetsgivare och är orolig att ståbord blir till ett minne