Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tog bort dokument-mappen, går det att återställa?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Aneby
  • 2007-01-24 20:08

hjälp jag råkade tabort mappen dokument. går det att återställa?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-01-24 22:01

Lessen men utan backup ser det mörkt ut. Du kan testa Data Rescue men min dystra erfarenhet säger att det räddar lite och missar mycket. Om du vill testa en recovery så måste det göras snabbt. Du riskerar nämligen att skriva över det utrymme på disken där filerna ligger.

  • Medlem
  • Aneby
  • 2007-01-24 22:36
Ursprungligen av joo:

Lessen men utan backup ser det mörkt ut. Du kan testa Data Rescue men min dystra erfarenhet säger att det räddar lite och missar mycket. Om du vill testa en recovery så måste det göras snabbt. Du riskerar nämligen att skriva över det utrymme på disken där filerna ligger.

hur gör jag en recovery?

papperskorgen tömde jag

trodde att jag tog bort en kopia.

Men papperskorgen då? Har Du kollat den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-24 23:28

Kontrollfråga: Du menar att du tog bort mappen som heter "dokument" som ligger inuti din hemma-mapp? Och inte endast att du råkade ta bort ikonen "dokument" i den vänstra kolumnen i Finderfönstret?

Ursäkta om frågan verkar dum, men om det var alt 2 du gjorde är det enkelt att återställa.

  • Medlem
  • Aneby
  • 2007-01-24 23:40

jag tog bort ifrån vänstra kolumnen men, mappen finns inte kvar.
tror jag...

men hur som helst jag har sökt, men den finns inte. och letat igenom users m.m

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-01-25 08:13

Recovery är det du gör med programvaran Data Rescue, dvs. att återskapa det du kastat bort. När man kastar bort något så raderas inte hela filen utan bara den del som gör att systemet kan hitta den. Det recoveryn gör (vad jag förstått) är att leta efter "huvudlösa" filer och sedan gissar vad de kan vara för något. När programmet scannat av hela hårddisken så får du en lista över filer som är möjliga att återskapa och då kan du välja vilka du vill försöka få tillbaka.

  • Medlem
  • Aneby
  • 2007-01-25 21:58
Ursprungligen av joo:

Recovery är det du gör med programvaran Data Rescue, dvs. att återskapa det du kastat bort. När man kastar bort något så raderas inte hela filen utan bara den del som gör att systemet kan hitta den. Det recoveryn gör (vad jag förstått) är att leta efter "huvudlösa" filer och sedan gissar vad de kan vara för något. När programmet scannat av hela hårddisken så får du en lista över filer som är möjliga att återskapa och då kan du välja vilka du vill försöka få tillbaka.

ok var kan man få tag på det?

Här, till exempel...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2007-01-25 08:14

Om du bara tog bort den ur kolumnen finns den kvar och kan läggas tillbaka.
Macintosh HD > Users > joney > Documents

Hoo hoo! Om du tagit bort dokument i vänstra fältet finns orginalkatalogen kvar. Gå till Macintosh HD/användare/ditt användarnamn så ska det finnas en katalog som heter dokument där. Eller gå direkt till hemkatalogen via ditt användarnamn i vänstra fältet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-26 10:09

kolla här där ligger den, sen är det bara att dra den till vänstra listen igen

Senast redigerat 2007-05-26 13:26
1
Bevaka tråden