Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nybörjarfråga

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-01-24 23:07

hej

köpt min första ipod efter att ha tvekat länge. och fasnat med den ökända iTunes.

får inte dit alla mina låtar..försökt att lägga till mapp....lägga till fil och att dra alla låtar från utforskaren till itunes...men den visar att jag har ca 29 gb...men ska ha närmare 40 gb varför får jag inte med alla låtar . börjar bli frustrerad.
vad gör jag för fel?

och var är alla tillbehör som laddningsdosa? snålt hehe

tror jag fått över lite låtar till själva spelaren får se om det funkar

Jag förstår precis hur du känner dig, jag hade samma problem när jag var nybörjare med ipod och iTunes, jag kan väl inte direkt säga att jag är proffs på det nu men rätt mycket har jag lärt mig.

Börja med att göra en ny spellista.

Arkiv / Ny spellista

Nu kom det upp ett litet papper med en not på som det står namnlös spellista brevid, i listan längst till vänster i iTunes.

Kalla denna för något, Musik t.ex. sedan drar du alla låtar du vill ha till den spellistan.

När du nu har lagt över alla låtar och namngett de som du vill ha dom i din nyaskapade spellista så klickar du nu på ipoden i samma lista fast lite högre upp.

Sedan klickar du på fliken musik som finns i fönstret till höger.

Där fårt du upp en ny lista med alla spellistor du har i iTunes. Där kan du bocka för dom spellistor du vill ska synkroniseras med din Ipod, det räcker med att du har din spellisa "Musik" ibockad änsålänge.

Nu vet du grunderna för hur iTunes fungerar iaf, men tänk på att om du tar bort en låt från spellistan i datorn så tas den även bort från Ipoden nästa gång du ansluter den till datorn.

Nu när du vet hur iTuens fungerar så kan du börja leka lite med att ordna nya spellistor m.m. m.m. man lär sig med tiden, ajg lovar

//Robin

På apple.com finns det en hel del hjälp och videotutorials om hur iTunes och ipodsync funkar.

apple support

  • Medlem
  • 2007-01-25 10:33

tack så mycket för hjälpen ska utforska lite nu då

kommit på lite nu men en sak till som stör lite...har mina mp3 i dvd skivor alltså ca 4,5 gb i varje mapp och när jag för över mappen till itunes får jag alltid dryg 150 dubbleter så spelistan blir typ 5.66 gb varför blir det så?

Senast redigerat 2007-01-27 10:33
1
Bevaka tråden