Här kommer min story om min nyinköpta Macbook.
Jag var helt ny på mac tills för ungefär en vecka sedan då jag fick min första mac. Denna mac är UNDERBAR. Allting fungerar som det ska, inga döda pixlar, inget sprucket hölje heller ingen större värmeutveckling. Min fläkt har endast gått igång en gång (!) och då hade den varit igång ett bra tag med ett flertal program i aktivitet.
Min macbook är mellanmodellen med 1 GB RAM vilket räcker gott och väl, alla program fungerar som de ska och jag är förtrollad av macens simplicitet och funktionalitet kombinerat med estetik i sitt esse. Att ha gått från stationär dator till bärbar är ett underbart val, nu sitter jag nere vid teven och utför olagliga handlingar i samma hastighet som jag gjorde med min stationära. Jag för snabbt och enkelt över filer från familjens stationära (PC) till min bärbara på sekunder och detta fungerar utan problem. Jag blev lite paff då jag insåg att det är enklare att skapa ett nätverk med fildelning mellan en mac och en pc än det är mellan två pc.
När det kommer till batteriet är jag inget annat än nöjd. Tittar man på batterimätaren som visar tiden kvar blir man lite orolig när det står 3:40 kvar, men att använda sin dator i över tre timmar är väldigt lång tid.
Så, to sum it up, Macbooken är fantastisk. Ett underbart val gjort av underbara Victor (that would be me). Nu hoppas jag att alla som funderar på att köpa en Macbook gör detta och detta utan tvivel. Den är underbar
Victor