Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken midi controller är bäst?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-29 14:22

Som vi alla vet så finns det inget som slår en riktig synth vad det gäller värme och själ, men jag börjar välkomna "softisarna" allt mer. Så för att man ska kunna använda dem som synthar så krävs ju dessutom rattar och spakar så man kan vrida på mer än en ratt i realtid. Alltså, vilken midi conroller (utan klaviatur) är då att rekomendera?

Lycka till med musiken out there!!!

NI Kore eller Novation's Remote SL Zero. Beror lite på vilken host du ska köra. Men om du ska köra Standalone så borde du ta en titt på Kore.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-29 16:25

Tackar för svaret Rep. Är det så att du känner till några som är lite billigare men med ett värdigt utförande?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-29 18:58

finns ingen bäst tyvärr, bara olika dåliga haha .. nä, novations är en bra studiopryl med sin automap. själv köpte jag i veckan en kenton control freak live (som jag väntar på) som ska användas för livebruk .. inga konstigheter, bara 16rattar o 8 knappar ..

en annan vettig är ju edirols pcm (tror den heter så) serie klaviaturer som är skitbra för det dom kostar. även akais nya padcontroller verkar ruskigt kompetent ..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-29 21:39

Ok, bra Nihad! Hittade du någon som ville sälja sin Kenton control freak live på studio forumet nu då? Jag kollade nyss och Kenton Killamix™ Mini verkar soft tycker jag, hmm jag vet inte.

Vi ses på fest i valen ty jag ska lira lite electronica där:)

Om det ska vara billigt så har Behringer några MIDI kontroller du kan kolla in.
Annars kan Evolution UC33 kanske vara ett alternativ.

Svårt att svara på om du inte specar vilka softsyntar du tänkt köra, eller vilken host (Logic?), en del funkar nämligen bättre med vissa program.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-30 01:12

jag betalade faktiskt för min på ebay nu, bör vara här i början av nästa vecka kanske, hittade en snubbe som sålde sin för 1300 inkl frakt, det får man anse vara ett bra pris då det är svårt att hitta dom idag under 2 papp .. (4 var nypriset)

vet också en kille nere i skåne som sålde en av den äldre modellen, exakt samma funktioner bara lite tätare mellan rattarna, punch, hör av dig på msn så kan du få hans nummer

Killamix är ju helt galen men kommer kosta fantastiskt mycket tror jag ..

evolutions uc33 variant är bra om man står ut med plastigheten, man får ändå en massa pottar med den liksom .. jag valde dock bort den o tog kenton ist, metallchassi iz da shit

jag o lasse funderar dock lite på akaivarianten för hiphopproduktionerna, kostar bara 1800 spänn liksom, MPC style

1
Bevaka tråden