Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Såg precis lanseringen av Vista via webbström. Jobs sa någon gång att problemet med Microsoft är att de inte har någon smak, oj vad rätt han hade. Så otroligt bombastiskt och svulstigt att man får lätta kväljningar. Dessutom är "nyheterna" sådant som Apple lanserade med Tiger... innovation, bullshit. Flera av funktionerna som de slår sig på bröstet för att ha implementerat efter noga konsultation av "Vista families" är ju rena ripoffs av Apple. Sökningar, bildbiblioteket osv.
För övrigt anser jag att Ballmer borde spärras in!
Jag blir mest trött på kombinationen pappenheim-uttalande från MS editerat av en inte alltför skarp journalist;
En attack kommer nog inte att lyckas eftersom;
"Det är inte "troligt" att de som har konfigurerat och aktiverat sin röststyrning ÄVEN har mikrofon och högtalare på slagna..."
DOH !!!
När Windows 95 kom ut fick jag en film som travesterade på just
det. Ett gäng 'Winsongs'. Med jättebra musik dessutom.
- 'Where have all my drivers gone?'
- 'Killing my software'.
- 'I can't use this!'
med flera.
Den här rullen som just postats visar en sak: brist på fantasi! Men idén är den samma. http://www.techeblog.com/index.php/tech-gadget/a-look-back-winsongs-95-music-to-compute-by
Jag hoppas verkligen att Vista blir bättre än XP/2000/NT speciellt på säkerhet. Färre botnets skulle betyda mindre spam för mig (näväl, man kan ju alltid hoppas...) Men med de priserna och riktigt ovänliga licenseavtal de erbjuder så kanske det dröjer innan folk uppgraderar.