Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Litet rolig betraktelse av Lars Berge i SVD

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-29 06:20

Lars Berge i SVD skriver att Religion på burk gör mig bättre än ni!

Tycker att hans betraktelse har sina poänger. Men är jag ute och cyklar när jag inte likställer störste aktieägare med majoritetsägare?

Vänligen, Ylan

Ps. Är det bara jag som kände mig litet entusiastisk nu när Vista finns i direktreklamen?

Ja den var bra

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-29 10:53

Bra skrivet. Men jag visste redan att jag var bättre än "dom andra"..

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-29 20:14

Maceluja!

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-29 22:17

Lars Berge är min nya svenska MacIdol. Amen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-29 22:26

Jag känner igen mig. AAAH! Doften av en nyuppackad Mac!

• Medlem
  • Mjölby
  • 2007-01-29 22:42
Ursprungligen av Mondo:

Jag känner igen mig. AAAH! Doften av en nyuppackad Mac!

Aha........... Du menar den omisskännliga doften av flammskyddsmedel i hög dos?!

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-01-29 22:39

Jojo, han har en "bra penna", men var det inte lite väl mycket cynism mellan raderna i slutet?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-29 23:00
Ursprungligen av Macsimal:

Jojo, han har en "bra penna", men var det inte lite väl mycket cynism mellan raderna i slutet?

Lite väl mycket, men känslan av att någon som skriver för folket faktiskt gillar Mac värmer i hjärtat.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-29 23:00

Flammskyddsmedlen är borta numera.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2007-01-29 23:11
Ursprungligen av Mondo:

Flammskyddsmedlen är borta numera.

Vad är det då som luktar 'nytt'? Förväntningarna?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-30 17:41

Appropå lukta: Vad var det han sa, kavalleriöversten i Apocalypse now. "I love the smell of napalm in the morning. It smells like . .(sniffar) . . smells like victory."
Är det några liknande associationer vi talar om här?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-01-31 15:55
Ursprungligen av Gunnar B:

Appropå lukta: Vad var det han sa, kavalleriöversten i Apocalypse now. "I love the smell of napalm in the morning. It smells like . .(sniffar) . . smells like victory."
Är det några liknande associationer vi talar om här?

Absolut!
"I love the smell of recently unpacked Mac in the morning. It smells like . .(sniffar) . . smells like ......."

Ja, VAD luktar det som? Var med i vår nya tävling och gissa det rätta svaret

• Medlem
  • International user
  • 2007-01-31 16:50

Absolut!
"I love the smell of recently unpacked Mac in the morning. It smells like . .(sniffar) . . smells like ......."

Ja, VAD luktar det som? Var med i vår nya tävling och gissa det rätta svaret

It smells like an empty wallet.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-01-31 21:30
Ursprungligen av Wire:

It smells like an empty wallet.

Even better... ... but not quite...

Det tråkiga med sådana här texter är att en del av publiken lätt missuppfattar humorn så att det istället ger backfire.

• Medlem
  • 2007-01-31 13:05
Ursprungligen av Marcus K:

Det tråkiga med sådana här texter är att en del av publiken lätt missuppfattar humorn så att det istället ger backfire.

Det spelar egentligen inte någon roll vad som skrivs. Det finns alltid idioter som uppfattar saker och ting som personliga kränkningar. Ibland förundras man över hur lågt människor kan sänka sig när det gäller vad som skrivs antingen om WIndows eller om Macintosh eller om Microsoft eller om Apple..

Bara att kolla här i forumet ibland när de utjatade utspelen om Windows versus OSX drar igång. Istället borde man konstatera att för en del människor fungerar Windows bättre än OSX och för andra är det tvärtom. Personligen har jag aldrig lyckats övertyga en Windows människa om OSX förträfflighet genom att klanka ner på allt som jag tycker "suger" med Windows. Det får bara folk att gå i försvarställning.

David Pogue på NYT gjorde en rolig video om VIsta och funktionaliteten där som med ironi gick ut på att Visat inte alls plagierat saker från OSX. Han fick direkta hot från Mactalibaner som verkar ha en intelligensnivå på fiskstadiet.

Själv tycker jag både Pogu's utspel och artikeln ovan var riktigt bra och känner "urk" igen mig till viss del.

Mvh
/Uffe

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-31 17:36

It smells like happiness!

• Medlem
  • Mjölby
  • 2007-01-31 18:22

It smells like Dell.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-01-31 21:28
Ursprungligen av Le:

It smells like Dell.

GULT KORT!!

• Medlem
  • Mjölby
  • 2007-01-31 21:30

GULT KORT!!

F'låt - Hell!

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-01-31 21:32
Ursprungligen av Le:

F'låt - Hell!

"It smells like Dell" ??!!??
Har du druckit?? <fniss>

"It smells like Hell" ??!!??
VAD har du druckit?? <lol>

Det är nästan läge för lite svengelska där:
"Hell, what it smells good!"

• Medlem
  • Mjölby
  • 2007-01-31 21:47

"It smells like Dell" ??!!??
Har du druckit?? )

Nä, men luktat.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-01-31 21:28
Ursprungligen av Gunnar B:

It smells like happiness!

You are getting closer...:)

"Bill Gates är den sataniske fienden. Medan hans ondskefulla imperium Microsoft rovgirigt maximerar sin profit kämpar Apple för att göra världen till en bättre plats." Skönt citat, undrar om Jobs kommer att låna det till nästa reklamkampanj tex till Leopard lanseringen?

Ursprungligen av monkey_man:

"Bill Gates är den sataniske fienden. Medan hans ondskefulla imperium Microsoft rovgirigt maximerar sin profit kämpar Apple för att göra världen till en bättre plats." Skönt citat, undrar om Jobs kommer att låna det till nästa reklamkampanj tex till Leopard lanseringen?

Ja, för han lär ju inte ta
"Jag samtycker till att strunta i Steve Jobs allt mer demoniska leende och att han med sin nyvunna aktiemajoritet i Disney är på god väg att förvandlas till 2000-talets Rupert Murdoch. Jag samtycker till att inte bry mig om att Jobs nemesis, Bill Gates, är den av de båda som verkligen gör världen bättre genom att skänka miljarder åt världens fattiga. "

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-02-01 10:30

Kan man inte göra Lars Berge till hedersmedlem på 99mac?

Något som är intressant, tycker jag, är att så många som lovsjunger marknaden samtidigt förargar sig över befolkningens preferenser. Det är ju nödvändigt att några anser att Jobs är "gud" för att Apple skall kunna sälja. Liksom det är nödvändigt att andra anser att "standardlösning" levereras av en enda källa (om du gissat MicroSoft, gissade du rätt). MicroSofts dominans har ju skapat strukturen att alla andra konsumenter än de som köper Windows TM måste förklara sig. En stark förklaring, är en som inte kan ifrågasättas. "Jag tror på Apple" är en sådan. "Jag älskar Apple" är en annan, likvärdig.

Lars Berge visar med sitt inlägg att han känner sig hotad av konsumenternas fria val. Att SvD ger utrymme för sådana paranoida inlägg visar att redaktionen möjligen inte är främmande för en liberal hållning. Det krävs dock mer än så för att värva mig som prenumerant.

it smells like teen spirit? för något sådant måste det vara som får 40åriga gamla gubbar att bete sig som småkids på julafton... eller?

bra skrivet btw.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-02-01 22:03
Ursprungligen av northernlight:

it smells like teen spirit? för något sådant måste det vara som får 40åriga gamla gubbar att bete sig som småkids på julafton... eller?

bra skrivet btw.

"teen spirit" ?? Vad tusan är det? Alkoläsk?

Du hade inte rätt, men får ett stilpoäng för klurigt tänk!!

Bevaka tråden