Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard kan streama skärmen trådlöst till Apple TV?!

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-01 10:28

Jag skulle hållt käften igår . Visst vnc fungerar på ett liknande sätt men kommer inte äns i närheten av rdp/ica i prestanda.

Ica protokollet är ju rätt hyffsat komprimerat och de arbetar på att komprimera det ännu mera, vnc kan lagga och bete sig riktigt illa över vanligt nätverk medans en citrix-session kan funkera riktigt bra över gprs.

Både ms och citrix arbetar med att strömma applikationer/skrivbord samt hela "klient datorer" via olika protokoll till så väl tunna klienter som feta. Hyffsat coolt.

Nu tänker jag vara tyst så slipper jag göra bort mig

tänk på att alla nya macar har två eller fler prollar. så tex spel brukar bara använda en (vet att det finns de som använder båda men de e inte så vanliga) så finns det ju en över till att komprimera. sen med olika video format kommer inte spela någon roll tror jag, för de komprimerar nog skärmen som en enhet typ som en skärm dump fast i 25 fps eller nåt sånt. och den skall bara sändas i 720p inte 1080p. tror det skall gå jalla fall på min macpro brukar ha två prollar som brukar sitta och slöa

Ursprungligen av Casper:

tänk på att alla nya macar har två eller fler prollar. så tex spel brukar bara använda en (vet att det finns de som använder båda men de e inte så vanliga) så finns det ju en över till att komprimera. sen med olika video format kommer inte spela någon roll tror jag, för de komprimerar nog skärmen som en enhet typ som en skärm dump fast i 25 fps eller nåt sånt. och den skall bara sändas i 720p inte 1080p. tror det skall gå jalla fall på min macpro brukar ha två prollar som brukar sitta och slöa

Tänk också på att det skall fungera bra *i värsta fall*. Jag själv lägger märke till det "hack" som uppstår på en vanlig dual-layer DVD när den byter lager, men jag kanske är lite sjuk....

Jag vill inte att en två-timmars film funkar i 25 fps i 99% av tiden. Jag vill se hela filmen utan att tappa några frames. För övrigt så kapsejsar mitt trådlösa nät när jag fixar pocorn i micron, så jag antar att bilden skulle bli katastrofal bara jag använde micron..

Näe. Jag tror tyvärr att det är för bra för att vara sant. Vi kommer inte att trådlöst streama godtyckliga skärmaktiviteter utan märbara kvalitetsförsämringar.

Vill nån slå vad?

Senast redigerat 2007-02-01 17:28
Ursprungligen av ace4711:

Tänk också på att det skall fungera bra *i värsta fall*. Jag själv lägger märke till det "hack" som uppstår på en vanlig dual-layer DVD när den byter lager, men jag kanske är lite sjuk....

det är inte ovanligt... beror på dvdspelaren... vissa äldre spelare hade ett hack på nästan en halv sekund ^^ det är mäktigt...

Jag tror dig Ace4711 -tyvärr för visst vore detta intressant.

Bevaka tråden