Hejsan
Jag frågar för en god väns räkning. Han har en Sony Ericsson K750i och hittade detta roliga tema till den och flera Sony Ericsson-telefoner (se lista nedan) som stylar om telefonen till att i allt se ut som en OS X dator.
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=124780&start=0
(Ni kan ladda ner temat från denna länk, det är lite svårt att hitta annars:
http://www.megashare.com/32286 Klicka på knappen "FREE" nedanför tabellen.
Det hostas på en sådana där tjänst där man kan ladda upp filer, så visas annonser för de som skall ladda ner den medans de letar efter länken.)
Så min fråga:
I tråden hittade jag vid en slarvig sökning inget om installation på Mac med något annat än just FAR Manager (se nedan).
I Readme-filen under rubriken Installation hänvisas till ett PC program som heter FAR Manager och på ett annat ställe i ett forum skall man hitta en tråd och ladda ner plugins till FAR Manager för att få det att fungera så att det kan installera temat i telefonen. Det verkar som om FAR Manager kan skriva speciella inställningar till telefonen, som verkar vara nyttan man har av det. I övrigt verkar det vara jättekrångligt - kolla tex denna tråd där man om jag förstår saken rätt skall ladda hem plugins för till FAR Manager (denna länk finns i readme-filen).
Finns det inget enklare sätt? Vad jag kan se på sidan om programmet Phone Agent så kan det installera teman och ändra lite inställningar i telefonen, men klarar det att installera hela detta tema och göra alla "low level"-ändringar?
Någon som vill prova?
Temat skall fungera till dessa telefoner
Supported Phones(CID49 Phones not yet supported by FAR Manager)-
-K750i/W800i/W550i/W700i/K600i (Can use K750i themes, screensavers, wallpapers, and also icons via FAR Manager)
-W810i/W600i (Can use W810i themes, screensavers and wallpapers - No support for FAR Manager)
-K800i/K790i (Can use K800i themes and screensavers - No support for FAR Manager)
-W900i (Can use W900i themes and screensavers - No support for FAR Manager)
Tacksam för all hjälp.