Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Illustrator: Varför blir vinklarna så konstiga?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett väldigt störande problem i Illustrator.
Om jag har ett dokument med låt oss säga en blixt gjord av linjer och sedan vill färdigställa linjen så att den blir en fyllning för att sedan lägga på en ytterligare linje som ska fungera som ett övertryck.
Då av nån satans anledning blir alla ställen där vinkeln på linjen överstiger 45 grader väldigt konstiga (se bilder).

Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig med detta för snart flyger min Imac ut genom fönstret.

PS om ni inte kan hjälpa mig så tar jag gärna emot tips med forum som kanske kan.

//Förbannad originalare

Verkar knöligt, ja.

Jag använder inte Illy tillräckligt mycket för att komma med några goda råd, men testa att direkt efter 'färdigställ' markera det som var linjen, sen under markera välj 'samma fyllningsfärg' (eller bara skiftklicka tills bägge banorna som utgjorde linjen är markerade) och efter det alt-klick på första knappen i banhanteraren.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2007-01-29 16:03

Öka värdet för spetsarna?

Tyvärr...

Tack för era snabba svar tyvärr har inget av dem fungerat =(
Tänkte även påpeka att just blixten är bara ett exempel vill kunna slippa detta även när jag jobbar med mer detaljerade illustrationer.

Testa att ställa frågan på:
http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx/.ee6b324/

(Sättet jag beskrev borde ha funkat dock, jag ritade en liknande blixt och fick samma problem vid Färdigställ, men banhanteraren fick bort de överlappande banorna.)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-02-03 00:25

Det verkar som att ankarpunkterna har korsat varandra så det blir glipa mellan dem.

Men jag brukar aldrig använda färdigställ vid såna som du skapar. gå istället till objekt/Bana/konturlinje.

Voila! alla problem lösta! provade som du gjorde å det funkar hur bra som helst.

/Alex

1
Bevaka tråden