Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långt tid att vakna efter vila?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-02-04 02:13

Eftersom jag nu inte fått min MB (beräknad tid den 14-15de) o ville testa en MB så drog jag t inlife i sthlm för o testa en. märkte att d tog ca 30 sek för den o vakna efter man stängt locket ;/ är det normalt?
sen en till fråga hur gör ni för att högerklika på MB? två fingrar o kilick verkade inte funka som d gör på MBP som jag också testade.

Vanligtvis vaknar min powerbook mycket fortare än så. Men ibland när jag fällt ner locket och sedan ångrat mig och fällt upp det igen så verkar maskinen bli en smula förvirrad och behöva mer tid på sig.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-02-04 06:26

Så beter sig nog de flesta bärbara Macar, att om man har ångrat sig så tar det lite längre tid, men annars borde det ju inte ta 30 sek för datorn att vakna från vila..

Kan allt vara lite morgontrött ibland, Macbooken min. Men fulla trettio sekunder tror jag aldrig att det har tagit för den att vakna.
Jag däremot, jag drar mig gärna en timme extra, och kommer precis innan skolan börjar istället för trekvart innan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-05 14:15

InLife underhåller inte sina Macar ordentligt, det är många människor som vart framme och pillat på dem och gjort en massa underliga saker, efter det mår nog ingen dator bra om man inte sett till att hålla mjukvaran fräsh.

Du kan vara lugn, MacBooken tar inte 30 sek på sig att vakna, normalt sett.

Ursprungligen av Zinko:

sen en till fråga hur gör ni för att högerklika på MB? två fingrar o kilick verkade inte funka som d gör på MBP som jag också testade.

Du måste ändra systeminställningarna i tangentbord & mus, bocka för boxen som säger "placera två fingrar på styrplattan och klicka på knappen..."

1
Bevaka tråden