Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den ultimata ryggsäcken till MBP

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-04 21:54
Ursprungligen av MagnusKempe:

Hej Hkim! Väskan kom igår med posten, men datorn fastnade på Bromma. Jag gjorde ett litet test iallafall, men eftersom jag varken tränar eller läser böcker så blir det inte så autentiskt ;). Packade ner Vyper XL2 (tomt, då), ett par skor, stort badlakan, byxor, t-shirt och fyra pocketböcker. Väskan vart rätt full med den packningen kan jag säga, men den gick ihop utan problem.
Kvalitén på väskan verkar riktigt bra, vattentäta blixtlås, rejält material och fin konstruktion överlag. Har inte sett så många fickor och öppningar på en ryggsäck förut, men å andra sidan har jag inte ägt så många heller. Den ser väldigt stor ut, men det verkar behövas om man ska ha med sig lite tillbehör osv. Får se hur det tar sig när jag börjar använda den på allvar. Kan posta bilder om någon vill så att man kan bedöma storleken.

Tackar! Blir ännu gladare om du postar de där bilderna...

• Medlem
  • 2007-01-22 22:39

Jag vill slå ett slag för Tumi. Dyrt men hållbart. Massor med modeller men tyvärr verkar inte amerikanarna fattat fördelarna med ryggsäck.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2007-02-04 16:11

Kan verkligen rekomendera det amerikanska företaget Spire.
Pluggar själv samt cycklar en del så jag krävde en BRA ryggsäck att ha på ryggen samt BRA förvaring till böcker och BRA skydd åt min bärbara.
Deras väskor har allt det. Samt att du kan köpa till en liten väska till din laptop som du kan ta ut och använda om du bara ska ha datorn med dig. Speciellt fack till denna väskan finns i den större så den är väl skyddad. Kolla in deras sida.

http://www.spireusa.com/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-12 16:28

Skakar liv i den här tråden igen eftersom jag nu har tröttnat på att Samsonite X+ rymmer så lite. Dessutom känns skyddet av datorn rätt klent när ryggsäcken är fullpackad (såg förresten att produkten har utgått från sortimentet redan nu...). Det är helt galet men nu är jag ute efter en fjärde väska till min MBP. Timbuktu Whatta-något (bra skydd men rätt otymplig), Knomo Wellington (snygg men attans dålig kvalitet på sömmarna - fått väskan utbytt en gång), Samsonite X+ (verkade ok, men taskigt skydd för datorn när ryggsäcken är fullpackad (blir det väldigt snabbt) är tidigare kandidater som ej har hållit måttet.

Vi får se om Booq Python XL + Vyper M2 får min jakt efter den ultimata datorväskan/ryggsäcken att ta slut. Det börjar nu kosta på... Vad gör man förresten av gamla väskor som är i funktionsdugligt skick? Några förslag?

Bevaka tråden