Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Namninsamling till Clavia!

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Inspirerad av tråden http://www.99.se/syntar-sant/210522-nord-modular-1-dx7-till-g2-patch-konverterare.html#post1228576 tänkte jag att vi som gillar Clavias modularer (vi är ju ganska många här) skulle göra gemensam sak och skriva till Nordelius & co att vi vill ha lite uppdateringar. Är ni med?

Såhär typ:

Hej Clavia!

Vi gillar er och hoppas att ni gillar oss. Så vi ber er härmed att ta tag i era Modularer igen. Många av oss är frustrerade över bristen på utveckling. Nyligen var det ett par briljanta killar som skrev en konverterare från NM Classic till G2. Att få tillgång till Classics källkod skulle öppna oanade möjligheter för detta eminenta instrument. Med mera.

Kram från oss på 99musik http://www.99.se/syntar-sant/211086-namninsamling-till-clavia.html#post1228649!

sawtooth
(fyll på)

Edit: "fyll på" går till en länk på namninsamling.se. Klicka och klottra!

Senast redigerat 2007-02-06 16:53

Linux Kernal hacking....jadå skulle det nog fan bli skjuts i gerätet...modda egen kod...ähh jag vill inte ha X jag vill ha Y så hack, hack...hack..wohoo...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-06 12:29

Vad skulle hända om de släpper källkoden?
Skulle det börja utvecklas nya moduler? Bättre saker? Bättre användning av DSPn? Inbyggda effekter? Borde inte den här listan sättas upp på fler hemsidor?

Ursprungligen av zthee:

Vad skulle hända om de släpper källkoden?
Skulle det börja utvecklas nya moduler? Bättre saker? Bättre användning av DSPn? Inbyggda effekter? Borde inte den här listan sättas upp på fler hemsidor?

Absolut! Jag tror att det skulle hända en hel del hemma i kodknackarstugorna. Och ju fler desto bättre. Jag ville bara initiera en idé som säkert många haft men inte gjort något åt. Jag hänger inte mycket på forum, faktiskt bara här, så ni som har fler tentakler får gärna sprida evangeliet!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-06 12:36

Mycket bra initiativ sågis! Jag är på!

• Medlem
  • 2007-02-06 13:02

Jag är på. Behöver jag göra mer än att skriva ett inlägg här?

• Medlem
  • International user
  • 2007-02-06 13:17

Jag är på även om jag inte har någon pryl från Clavia! Jag gillar dock att koda så därför uppmuntras sådana här initiativ från min sida!

Ursprungligen av jgb:

Jag är på. Behöver jag göra mer än att skriva ett inlägg här?

Närå!

Jag kan temporärmoderera den här tråden och samla in alla som "är på" om några dagar. Sedan skickar jag rubbet till Clavia, inklusive trådlänk.

Förresten: jag slänger upp en liknande tråd på electro-music.

Jag är för. Om inte annat bara för att få en fungerande OS X-editor, gärna dessutom UB. (Personligen är jag skeptisk till att de skulle släppa DSP-biten till G1, men man kan ju alltid hoppas.)

Och det har ju mumlats om physical modelling i en kommande uppdatering till G2, men jag har känslan av att det inte är något som prioriteras där just nu.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-06 13:44
Ursprungligen av false messiah:

Personligen är jag skeptisk till att de skulle släppa DSP-biten till G1, men man kan ju alltid hoppas.

För mig räcker det att de släpper en full specifikation på hur NM snackar över PCin och PCout så att man/nån skulle kunna utveckla ett hårdvaruinterface för patchningen - tänk er det, att kunna ha ett godtyckligt antal hårdvarumoduler som helt enligt modul/lego-modell skulle gå att patcha med riktiga kablar (tänk Legacy) och NM svarar. Önsketänkande?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-06 13:24

Jag hoppas ni lyckas övertyga Clavia... själv har vi på Andromeda listan försökt få Alesis att fixa dom små buggar som finns kvar eller släppa källkoden utan att lyckas. Jag äger ingen G1/G2 men jag är på.

Mvh
Demokid

• Medlem
  • Borås
  • 2007-02-06 13:30

Eller så pillar du in en namnlista på namninsamling.se/com/nu och skickar in. mycket smidigare, vilket också gör att icke-forummedlemmar kan skriva på. Jag är för, förresten.

Ursprungligen av Kinor7:

Eller så pillar du in en namnlista på namninsamling.se/com/nu och skickar in. mycket smidigare, vilket också gör att icke-forummedlemmar kan skriva på. Jag är för, förresten.

Utmärkt idé! Kör hårt:

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=605

Ursprungligen av sawtooth:

Konstigt, sidan är blank. Ingen petition.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-28 13:12
Ursprungligen av torsig1967:

Konstigt, sidan är blank. Ingen petition.

Vaddå?

"Insamlingen har 33 Underskrifter!"

Kan också skriva på , har ingen modular alls men har siktet inställt på att köpa en G1 med klav
har inte kodat sedan amiga/atari tiden och då bara i assembler , så jag kan göra ngt annat där inte programering krävs

KLart man är på, även om G2 ligger mej varmast om hjärtat för tillfället...

Bra initiativ. Jag är på.

Jag med. Jag har en G1 och är ju lite orolig för editorn vad gäller framtiden... Hur länge kommer den OS X-beta som finns fungera?

De lär ju inte bry sig om att ge G1:an fler features, då säljer de kanske färre av sin nuvarande G2... sådan är kapitalismen... men å andra sidan skulle de få riktigt mycket goodwill och tjänar ju alltid ett företag på.

Lade upp en länk på electro-music också: http://electro-music.com/forum/viewtopic.php?p=105644#105644

• Medlem
  • 2007-02-06 14:13

Länken på electro-music funkar inte, men den som finns här gör det.

hm, ok. Kollar.

Funkar nu.

• Medlem
  • 2007-02-06 14:19

http://www.namninsamling.se/forums.html?sida=2&nid=605 är länken jag hittar där, men inte får jag den att fungera?

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=605 som vi har i den här tråden fungerar dock.

Förresten: ni får gärna hjälpa till att formulera meddelandet till Clavia. Vad vill ni ha gjort?

Jag vill att de skriver en "officiell" konverterare NM1 -> G2 eftersom det bevisligen går att göra. Fler moduler till G2, gärna lite fler oscillatormodeller och mer "analogliknande" filter (med inbyggda egenskaper så man slipper lägga till "fel" med externa moduler") osv.

Det vore helt grymt om vi fick dem att släppa källkoden till Classic, men det är kanske önsketänkande. Fast å andra sidan, vem vet.

*sjunger* Ju fler vi är tillsammans, desto gladare vi är...

/j.

• Medlem
  • 2007-02-06 14:29

Jag ser ingen skillnad? Fortfarande länken med forums.html i, dvs den som inte fungerar.

Konstigt. Kanske du ska rensa din cache?

• Medlem
  • 2007-02-06 14:36

Testade med IE samt FF, ingen av dem gav rätt. Nåja, om problemet kvarstår så antar jag att någon annan säger till.

Bevaka tråden