Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbooken slår av när strömsladden dras ur

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sökt lite här på forumet med inte hittat någon som detta uppstått för ännu. Det började för några dagar sedan, att när jag drar ur strömsladden så slår datorn av direkt. Tappar lite av idén med en bärbar dator:)

Jag vet inte om det hör ihop, men till och från sedan inköpet (direkt när macbooken släpptes - första versionen alltså) har den ibland blivit svart när jag dragit ur strömsladden. Datorn är igång, men skärmen är 98% svart. I vissa vinklar kan man då se antydningar till skrivbordet, och "jobba" med datorn, men såklart krävs omstart för att få tillbaka den till normalläge.

Jag har en Mb CD 2gh 1gb ram, så självklart är plasten missfärgad. Jag ville bara inte lämna i den direkt utifall fler fel skulle uppenbara sig. Vilket kanske var smart:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-08 09:57

konstigt, den går inte i vila då?

För övrigt

Är det inte strömspararen som fått fnatt?
Gå in under systeminställningar --> Maskinvara --> Strömsparare
och kolla inställningarna, kolla även om du har dragit ner ljuset på skärmen F14 F15 på ett riktigt tgnbord, F1 och F2 tror jag på en bärbar?

/Tangen

I wish it did, men den slår av helt och det enda som funkar är att starta den igen. Ska testa ladda hem alla uppdateringar som finns men det känns inte som problemet blir löst av detta. Iofs trodde jag detsamma om de enerverande random shutdowns som kom i tid och otid också, men det fixade ju sig.

Pust!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-08 10:33

Konstigt, men om du startar igen kan du då gå på batteridrift, utan strömsladd?

1
Bevaka tråden