Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen på MacBook Pro blir svart!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en snart ett år gammal MacBook Pro som tidigare skött sej som den ska. På grund av pip- och fläktljud har dock moderkortet och en fläkt bytts ut. Jag har även installerat 1GB minne till.

Nu plötsligt har den börjat stänga av sej. Eller datorn går fortfarande (tror jag iallafall, det låter så) men skärmen blir helt svart. Jag kan inte göra något utan måste hårdstarta om datorn.

Jag har reparerat skivbehörigheter och kört maintnance med mera, men det verkar inte hjälpa. Datorn (eller skärmen) har stängt av sej både vid laddning, när den kört på batteri och när den kört med strömsladd och fulladdat batter.

Är det någon som upplevt nåt liknande? Och vad tycker ni jag ska göra?

Tack på föhand!

  • Medlem
  • Lysekil
  • 2007-02-08 15:40

Det är moderkortet som käckat ihop, inget du kan fixa själv tyvärr utan det är bara off till service med den. Tråkigt!

Ok, jag misstänkte att det kan vara något sånt. Jag får helt enkelt ringa supporten igen då. Synd på så fina datorer att det måste vara hårdvara som krånglar. Inte ens på mitt gamla skräp till PC hade jag såhär mycket småfel som krånglade. Fast då var ju varje dag ett problem i sej förstås...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-08 21:55

Ja, MBP av den första generationen eller vad man nu ska kalla dessa verkar lida av kvalitetsproblem. Folk påstår att man får skylla sig själv som köper helt nya modeller men det är ju ett bakvänt resonemang. Hade vi inte köpt dessa datorer hade det med all sannolikhet inte funnits någon ny generation... Det är helt enkelt Apples uppgift att redan från första början ha bättre kvalitetskontroll. Att lägga ut tillverkningen verkar här ha fallerat. Min MBP har nu genomgått 3 reparationer där den sammanlagda reparationstiden nu börjar bli gott och väl över en månad. Helt oacceptabelt för en dator som jag betalade över 25000:- för! Om nu datorn går sönder igen, så kommer jag definitivt att försöka få en ny ersättningsdator... Enligt Applecare så kräver detta att datorn har genomgått 3 större reparationer...

Är det någon som har fått en ersättningsdator pga dessa omständigheter?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-08 22:40

Inte för att vara dryg, men det är därför som man ska undvika att köpa första revisionen av Apples produkter...

1
Bevaka tråden