Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skip när jag lyssnar på ljudböcker

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-01-31 15:48

När jag lyssnar på ljudböcker (mergade (fint ord) med mp3merge till en stor MP3a och konverterade mha iTunes) så får spelaren för sig att skippa till nästa bok lite då och då.

Spolar man sedan fram till samma ställe och spelar upp igen så skippar den inte.

Händer oftast någon minut efter att jag slagit igång spelaren... har samma problem med en Nano.

Någon som vet vad detta kan bero på?

Rätt frustrerande att få försöka hålla koll på vart i boken man är bara för att slippa sitta och små-lyssna genom ett gäng timmar tills man hittar vart man egentligen var.

(Senaste versioner av alla inblandade program och firmwares.)

Jag har haft problem med mp3merge när jag haft mp3-filer som har varibel bitrate...hade dina filer det?

  • Medlem
  • 2007-02-16 07:17
Ursprungligen av antonholmstedt:

Jag har haft problem med mp3merge när jag haft mp3-filer som har varibel bitrate...hade dina filer det?

Vet faktiskt inte, ska försöka kolla... men man trycker gärna på delete när man gjort klart en bok.

Vet någon om ett program som fixar VBR ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-08 21:20

japps det hadde mina ladda hem nya filer som inte bitrate

Jag hade liknande problem, det jag fick göra var att ha dem som mp3-filer men säga åt iTunes att komma ihåg uppspelningsplats. Tyvärr hamnar de inte under "ljudböcker" men det borde lösa problemet!

Jag har haft samma problem

Jag hade också problem när jag lade ihop en massa mp3-filer till en stor fil.
Jag var också inne på att det kunde var olika bitrate och vbr somställde till problem.
Jag använde wavepad och gjorde om alla filer till 64 kbit men problement kvarstod.
Problemet verkar uppstå när filerna blir för stora.

Jag har testa olika storlekar på filerna och det verkar som om man gör varje mp3-fil mindre än 3,5 timmar och sedan konverterar i itunes så slipper man att det skippar över till nästa bok.

Jag har testat med ett tio-tal böcker nu och allt fungerar som det skall.

/Jerics

1
Bevaka tråden