Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmer från svenska iTunes?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-05 03:04

Hej alla, ny här. Kommer från 99mac.
Jag köpte mig en 80GB iPod Video för ett par veckor sen och var grymt nöjd.
Startade ett konto på iTunes den svenska. Och allt var frid å fröjd.
Har köpt en del musik och det känns vettigt att kunna ladda ner musik lagligt. Men nog om detta, nu till min undran. Och jag ber om ursäkt om det verkar vara n00b

Hur är det för en annan som vill ladda ner filmer från iTunes? Det enda som finns att ladda ner är tre fjantiga filmer från Pixar som är bara nån demo. Jag vill kunna ladda ner musikvideos från olika artister. Men så fort man hittar nåt som man vill ha, ja då får man gå in på amerikanska iTunes. Och där funkar ju inte ens konto..? Eller gör det det?
Är det som jag verkligen befarar att det inte finns ett skit i filmväg på den svenska siten?
Har man köpt en iPod Video helt i onödan? Och isf vad är det för en j*vla marknadsföring?
Sånt här får mig att koka. Varför i h*lvete ska man köpa en iPod Video om man ändå inte kan använda den?
Ursäkta mitt utbrott, men jag hoppas nån har några svar om hur det fungerar
Mvh// KillwithSkill

  • Medlem
  • 2006-12-14 21:47

Filmer

Jag undrar samma sak, har letat massor för att hitta var man kan ladda ner filmer, köpte min för att kunna titta på fimer......

  • Oregistrerad
  • 2006-12-30 01:37

Tsss. *hrmpf*
Är det verkligen så att ingen här på forumet som har koll på detta?

Ja, då får man ringa supporten och ifrågasätta deras marknadsföring.
NÄR i h*vete ska det bli internationellt med dess teknik att kunna få se filmer som ändå är gamla och dessutom som man betalar för?
Eller ligger ansvaret på apple sweden?

Man kan ju ut å segla på warezhavet och hämta hem filmer som man sedan konverterar

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-12-30 17:33

Trots att jag haft en iPod Video i snart en månad så har jag inte orkat engegerat mig riktigt i videodelen eftersom jag ändå mer spelar musik och inte tror jag kommer använda videodelen så ofta.

Men det är alltså så illa att du inte kan lägga in en inköpt egen DVD-film på den? Funkar det om man rippar den på egen dator och tar bort Macrovision, eller vad det nu heter som är för kopieringsskyddet?

  • Medlem
  • 2007-02-15 20:56

Ingen som vet när man kommer kunna köpa TV-serier som 24, på svenska ITMS?

Det har sagts att det kommer till bl.a. brittiska iTMS runt sommaren i år, man kan väl tänka sig att det kommer till Sverige, om inte samtidigt, i alla fall inte allt för långt senare.

  • Medlem
  • 2007-02-20 19:39
Ursprungligen av headlessmike:

Det har sagts att det kommer till bl.a. brittiska iTMS runt sommaren i år, man kan väl tänka sig att det kommer till Sverige, om inte samtidigt, i alla fall inte allt för långt senare.

Perfekt..
Känns inte så motiverat att köpa en Apple TV annars

1
Bevaka tråden