Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Front Row vill inte med iPhoto

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-28 01:21

Hejsan,

Jag fick i mitten av förra äntligen min första Mac hemskickad, en MBP. Det mesta har flytit på bra men en sak vill inte alls fungera, nämligen Front Row tillsammans med iPhoto. Jag har lagt till en del bilder i iPhoto och har inga problem där men när jag går via Front Row står det bara att jag inte har några fotografier i biblioteket.

Är det någon som har någon idé om vad jag kan göra? iTunes och Videos fungerar till synes utan problem.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-02-17 20:06

kanske detta kan vara till hjälp...

Hittade detta när jag letade efter svar på samma fråga till min syster, som hade samma problem tror jag:

Citat:

Discovered the problem and it wasn't related to permissions. Thought I'd post in case anyone else has a similar problem.

After doing a lot of research on apple's forums, I saw other users had similar problems and I downloaded iphoto library manager as well. Turns out, it was a problem with keywords.

I originally exported my photos from my PC. I was using Picassa and had tagged all of them with keywords. Turns out, the keywords stayed with the images and iphoto had a problem with that. None of the other ilife apps would recognize my iphoto library either so this was a bigger problem. iPhoto saw some invisible characters from the Picassa keywords and that was the root of the problem.

The resolution: go in to iphoto preferences and delete ALL of the keywords that came in from Picassa (first four keywords are included in iphoto so you can leave those). Problem solved with Front Row and all other iLife apps. Only downside is that I have to go back and retag 6000 photos But at least all works now!

Länk till där jag hittade svaret: http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-240154.html

Hoppas det hjälper!

1
Bevaka tråden