- T11
- Medlem ●
- Malmö
Nu när konkursryktena börjat florera om Creamware, så blev jag även "tvungen" att inköpa en Minimax..hehe..
========================
Synthar:
- Access Virus TI Polar
- Creamware Minimax ASB
- Korg Triton + Moss
- Roland JD-800
- Novation Nova II
- NI Komplete 3 Kore
- Yamaha FB-01
- Roland S-330 + RC-100
Mjukvara:
- Cubase SL3
- Hypersonic 2
- The Grand 2
Trummaskiner:
- AdrenaLinn
- Alesis HR-16
- Korg DDD-5
Effektenheter:
- Zoom 1201
- Boss SE-50
PA:
- Soundcraft Compact 10
- Boss BX-16
- Fostex VF08
- DBX MC6 Mini-Comp
- Genelec 8030A
Jag har S-750 + DT-100, men DT-100:an används inte - har för mig att den vill ha RC-100 som tolk?
========================
- Roland S-330 + RC-100
Tyvärr inte...har letat med ljus å lykta, men de verkar vara svåra att få tag på:/
Musen hette väl MU-1 vill jag minnas. Vet inte om det finns några andra möss som hade fungerat..?
========================
Musen hette väl MU-1 vill jag minnas. Vet inte om det finns några andra möss som hade fungerat..?
Nu vär det väl säkert femton år sedan jag använde en sådan, men jag har vagt för mig att det gick att använda någon annan variant av mus, eventuellt med liten omlödning eller så... nå, inte världens mest exakta info... borde finnas mer+bättre på nätet någonstans...
Nu vär det väl säkert femton år sedan jag använde en sådan, men jag har vagt för mig att det gick att använda någon annan variant av mus, eventuellt med liten omlödning eller så... nå, inte världens mest exakta info... borde finnas mer+bättre på nätet någonstans...
Jodå, du fick mig iaf att hitta denna sida:
http://home.pages.at/pullrich/mousecon.htm
Ska jag ge mig på nåt sånt så får jag nog ta hjälp av min brorsa. Jag har inget tekniskt kunnande, plus att min tumme sitter förvånansvärt centrerad i min hand;)
haha okay
då kanske man ska lägga upp originalet på ebay när man e fattig pensionär ?? har musskiten liggandes nånstans utifall att, kanske ska lägga den i nått bankFack så man slipper bli rånad...¿?
··~ DT-100 skaffades aldrig, kommer nog inte heller göras
btw det ger inte så himla mkt med fjärren till rolandSamplerna mer än att 90°vinkeln blir mer lättjobbad där av (kontrollern på bordet)
Verkar som 30.000:- synthen är funnen? Ensemblechorus+Smallstone för Jarrestuket?
För den som kan sin sampler duger väl trummaskiner samplade (sparar plats & pengar).
90 st trummaskiner t.ex dom här; http://www.luthman.se/productDetails.aspx?id=206337
Dom här hittade jag i musikaffär, verkar hamna i den efterfrågade ljudkategorin?
http://www.bestservice.de/detail.asp/de/sounds_synths/xxlarge_string_machines/905574a85p226p46p120
http://www.bigfishaudio.com/4DCGI/detailDemos.html?530
"Ämnesflykt": Rolandsamplers (S-serien) var väl på tapeten i 30.000:- setup en gång i tiden. Min DT-100 kan bytas bort, eller så köper jag en RC-100 kanske...
Verkar som 30.000:- synthen är funnen? Ensemblechorus+Smallstone för Jarrestuket?
För den som kan sin sampler duger väl trummaskiner samplade (sparar plats & pengar).
90 st trummaskiner t.ex dom här; http://www.luthman.se/productDetails.aspx?id=206337
Dom här hittade jag i musikaffär, verkar hamna i den efterfrågade ljudkategorin?
http://www.bestservice.de/detail.asp/de/sounds_synths/xxlarge_string_machines/905574a85p226p46p120
http://www.bigfishaudio.com/4DCGI/detailDemos.html?530
"Ämnesflykt": Rolandsamplers (S-serien) var väl på tapeten i 30.000:- setup en gång i tiden. Min DT-100 kan bytas bort, eller så köper jag en RC-100 kanske...
Jotack, och jag är helnöjd med de två nya tillskotten (Virus Polar och Creamware Minimax)
Nu börjar jag närma mig ljudbilden som jag vill ha när man sitter å improviserar. Kanske en DX7, första verren, hade varit pricken över I:et... om inte annat bara för att den tillhör drömstudion;)
Kanske lite av den föreslagna mjukvaran som du rekade hade suttit gött oxå, sen är man väl nästan hemma....
Kan du tänka dig att sälja din DT-100, hur mycket isf?
Japp, intar PM-läge...
jag skulle byggt en egen synt.
Du ska köpa skivan "Remembering the Future" med Nasa!
Det är en alldeles utmärkt hyllning till New Musik, fast då är det skivan "Warp" man känner igen.
Dom använder samma effekt på sången och har samplat trumljuden från Warp.
Man känner också igen Thomas Dolby och Rupert Hine.
Troligen den bästa 80-tals syntplattan gjord i modern tid! (2000)
Du ska köpa skivan "Remembering the Future" med Nasa!
Det är en alldeles utmärkt hyllning till New Musik, fast då är det skivan "Warp" man känner igen.
Dom använder samma effekt på sången och har samplat trumljuden från Warp.
Man känner också igen Thomas Dolby och Rupert Hine.
Troligen den bästa 80-tals syntplattan gjord i modern tid! (2000)
Tack för tipset!! Har precis beställt den från USA, det var det billigaste stället jag hittade den på.
(Rätt sjukt att det ska vara billigare att köpa en Nasa-skiva från USA...)
Kom å tänka på en sak. Casio släppte ju 1985 SK-1, en vad många skulle kalla en leksakssampler. Men konceptet var ganska smart på många sätt, en liten sampler med ett litet keyboard - lättjobbad dessutom.
Men finns det nån modern motsvarighet idag? Dvs en liten sampler som är lätt att ta med sig? Krav att det är bra samplingskvalitet , midi och att ljudet fördelas i skalor (har läst om nåt skräckexempel som korkat nog bara tog in samplingen i grundtonen så att man inte kan spela det på ett midianslutet keyboard). Extra plus om den har ett keyboard men inget måste, och kul om den har coola editeringsfunktioner och/eller effekter så att man förställa och ändra på ljuden så att de får extra karaktär osv.
Ps, den får givetvis inte tappa ljuden när man stänger av strömmen som SK-1:an gjorde;)
The Örjan: Utveckla den där attityden, intressant... or not.
T11: Klart det gör, på alla sätt. SK-1 var ju bara en leksak, en kul grej. Electribes t ex?
T11: Furthermore, du gillar väl Scritti Politti? Skulle vilja att du lyssnade på min låt Cupid-Damn! Kolla i "Beställ en låt"-tråden för att hitta till min musik.
T11: Klart det gör, på alla sätt. SK-1 var ju bara en leksak, en kul grej. Electribes t ex?
T11: Furthermore, du gillar väl Scritti Politti? Skulle vilja att du lyssnade på min låt Cupid-Damn! Kolla i "Beställ en låt"-tråden för att hitta till min musik.
Är det ESX1 du menar isf, är den kul?
Har nyss lyssnat på din cupid och din hardcastle-låt.
Båda är grymt bra gjorda, och du har verkligen lyckats att hylla dem utan att plagiera, heder.
Speciellt välgjort var den typiska Scritti-ackord-känslan med reverb o allt:)
Enda konstruktiva kritiken jag har är att man ska försöka att hålla sig ifrån synthljud som försöker imitera andra instrument, t.ex. akustisk gitarr, piano, saxofon osv. (Antingen ska de isf låta 100% autentiska, eller så förställer man dom näst intill oigenkänlighet, imho) Sen "saknade" jag givetvis Scrittis feta trumljud med gejtade reverb, men det kan man knappast klandra nån för att inte få fram. Vi har lite för tuffa idoler om man säger så...;)
Skulle vara kul o höra lite detaljer hur du har gjort. T.ex. i introt mellan slap-base-sekvenserna, så kommer ett par ljud som vandrar från höger till vänster. Sen hur du fått till Scritti-ackorden som inte låter så "DX7-digitalklangiga", utan de lite mer dova/mjuka. Har man för mycket DX7-klingande så riskerar det att låta mer som på Provision-plattan än på Cupid & Psyche 85, om det går att beskriva på det sättet...
Qupid & Psyche 85 var på ett positivt sätt lite orenare och mer karaktäristiskt i soundet än Provision, anser jag.
T11; ja, själv är jag inte Electribe-proffs men ESX1 är säkert himla kul t ex.
Har lite impulsartat beställt en beg sån nu, får se när den dyker upp hur kul den verkligen är:)
Får se om stålarna räcker till en Zoom H2 eller en Edirol R09 så att man konstant kan bära runt på en bra ljudinspelare när tillfällena råkar dyka upp.