Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dynacord ADS--nån som vet!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-09 15:06

Dynacord ADS sampler--är det nått att ha för en lusing?

Jarre körde väl en hel del med Dynacord vill jag minnas. Om sedan en ADS är värd en tusenlspp vettiffan. Det är ju en gammal trött sampler med dagens mått mätt. >Jag har för mig att jag läst att den är extremt komplicerad att jobba med.

• Medlem
  • 2004-09-09 15:14

Mjaooo

Börjar misstänka att det är ett surt härke

Jag har hört att den skall vara kool
har inte den 2meg?

• Medlem
  • 2004-09-10 22:44

Den är mer eller mindre en S1000, d.v.s helt ordinär (i.e tråkig) utan något bizarrt. Den ska låta väldigt bra.... iaf med 1988´s mått mätt Vill du ha lite karaktär så köp någon gammal pansarvagn med lustiga funktioner, som Korg DSS-1, Casio FZ-1 eller Emax SE.

/8

• Medlem
  • 2007-02-16 16:07

Har möjlighet att plocka upp 2st för 1000lappen ihop. Fyller ju ut racket bra

Läste på sonicstate om den och där får den väldigt bra kritik. Skall tydligen vara rätt bra ljudkvalitet och innehålla en rätt avancerad mixer internt. Har även midi sample dump.

ska jag eller inte? Enda sampler jag ägt är ju Emu SP1200:p

Ursprungligen av Steve:

Läste på sonicstate om den och där får den väldigt bra kritik.

Finns det någonting syntrelaterat som inte får bra kritik på Sonicstate?

• Medlem
  • Nyköping
  • 2007-02-18 13:56
Ursprungligen av Imported Johannes:

Finns det någonting syntrelaterat som inte får bra kritik på Sonicstate?

nej. gäller även vintagesynth. allt är bra.

Det verkar inte prisvärt. Det finns ju inget som ger mer valuta för pengarna än moderna hårdvarusamplers! Man kan hitta Emu ESI32 för under 1000:-. Yamaha A3000 också. Lägg till en kilokrona och du kan norpa åt dig monstersamplers som Emu E4-serien eller med lite tur Akai S5k.

Ska du tvunget ha en gammal, svårjobbad och långsam sampler med lite minne så säger jag som 8_bit: skaffa något med karaktär, inte en standardmaskin. Prophet 2000, Ensoniq ASR10, Emax, Akai S612...

• Medlem
  • 2007-02-17 09:22

Tack för den tillrättavisningen magister Sawtooth;)

Du har fullkommligt rätt! Ska nog förverkliga en gammal dröm och spana efter en Emax/Emulator2.
Dynacordburkarna såg ut som labbutrustning, säkert kul för tekniknörden som går omkring med en HP miniräknare i bakfickan, vitt labbrock och med senaste numret av BigBoobies i den av tunna vita handskar beklädda handen.

• Medlem
  • 2007-02-17 09:59

Den är ju jättesnygg!!!

Jag har jobbat med en Dynacord några veckor back in 1995. Den är mer baklänges och trög än en %¤&%# Yamaha A-3000 att jobba med och program och filter är bara natt.
Usch. Skitburk.
Lyckades förresten bränna den genaom att gå med gummidojjor på heltäckningsmatta och ta i samplern, som satt i ojordat uttag. Tjoff, poff, sen var det slut. Väldigt känslig elektronik i den.

Glöm inte Harmony Central. Man vet direkt när någonting är köpvärt, bara att titta på overall rating.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-02-18 19:58

Kan man inte göra feta samplingar och beats så är det nog inte verktygen det är fel, alla samplers är bra, folk är lata.... vill ha enmiljongratisochfärdigaljud menharingaideèrellerorkargörasamplingarsjälva....

Köp!

Ehem...apan, det är jävlar skillnad på verktyg o verktyg, det har inget med lathet att göra.
Köp en sladdlös borrmaskin på Rusta eller en från Hilti och se vilken du jobbar lättast med.
En Dynacord är en Rusta-sampler imo.

• Medlem
  • Linköping
  • 2007-02-19 02:57

Dela bero på vilken du menar?

Dynacord Ads fans i, rack, KBD, och som trum sampler, alla hade olika Rev's i mjukvaran,
de sista var helt OK, 16bit ,lät bra i alla fall den jag testade, rack varianten.
Vill man ha en bklänges sampler köp en TX16W med original OS!

Det finns mycket som är betydligt sämre än Dynacorden, en Linn9000 tex!;)

1
Bevaka tråden